برگزیده ها

مازندمجلس: موضوع تحقیقات از ترامپ درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا به عاملی برای تشدید تنش میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان تبدیل شده است.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از واشنگتن پست، تنش میان جمهوریخواهان و دموکراتها بر سر تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه) پس از آن دوباره شدت گرفت که ترامپ با انتقاد از عملکرد نهادهای نظارتی این سوال را مطرح کرد که چرا کمپین او هدف تحقیقات جدی قرار گرفته درصورتیکه این اقدام علیه هیلاری کلینتون، رقیب وی انجام نشده است.
اولین حملات ترامپ به تحقیقات رابرت مولر، قاضی ویژه آمریکایی و در آستانه اعلام اتهاماتی علیه وی به صورت توییتری انجام شد. به گزارش سی ان ان هیئت منصفه عالی این اتهامات را تایید کرده بود، هرچند جزئیات اتهامات و نام خوانده همچنان مخفی است. ترامپ در مدت 24 دقیقه 4 پیام توییتری منتشر کرد و در آن به غیرمنصفانه بودن تحقیقات مولر انتقاد کرد.
در یکی از توییتهای ترامپ آمده است: تمام این بحث‌های مربوط به روسیه دقیقا زمانی مطرح شده که جمهوریخواهان درحال دستیابی به موفقیتی تاریخی در زمینه کاهش مالیات و اصلاحات هستند. آیا این موضوع اتفاقی است؟نه!
روز گذشته نیز جمهوریخواهان به موضوع ترامپ پرداخته و این سوال را مطرح کردند که چگونه سی‌ان‌ان توانسته به اطلاعاتی درباره نتایج سری هیات منصفه عالی دست پیدا کند.
کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان بی‌طرفی تیم مولر را زیر سوال برد و به این موضوع اشاره کرد که کارمندان وی افراد و وکلایی هستند که در سیاست نقش داشته و به دموکراتها کمک مالی داشته‌اند.
دموکراتها نیز بعد از انتشار پرونده‌ای درباره ترامپ که با کمک مالی آنها صورت گرفت و به جدی شدن اتهامات مولر علیه رئیس‌جمهوری آمریکا منجر شد، سعی کردند در رسانه‌ها حضور کمتری داشته باشند.
در این پرونده 35 صفح‌ای که در ماه ژانویه توسط بازفید منتشر شد اطلاعاتی خام وجود داشت که به منابع مرتبط با کلینتون مرتبط بود و این ادعا را مطرح می‌کرد که دولت روسیه سعی در حمایت از نامزدی ترامپ و در عین حال جمع‌آوری اطلاعاتی داشت که می‌توانست به عنوان حق‌السکوت از آن استفاده کند. ترامپ مدعی است که کلینتون 12 میلیون دلار برای تهیه این پرونده ( که از دید او جعلی است) هزینه کرده است.
ترامپ همچنین توییتی درباره نقش کلینتون در آنچه او " اورانیوم در قرارداد روسیه" نامیده بود، منتشر کرد و اصرار داشت که این موضوع شایسته تحقیقات بیشتری است. این توافق که در سال 2010 مورد تایید اوباما قرار گرفت، ( کلینتون به عنوان وزیر خارجه اوباما مشغول کار بود) به یک شرکت فعال در زمینه انرژی هسته‌ای روسیه اجازه می‌داد سهامی را در یک شرکت کانادایی در اختیار داشته باشد که دارای مجوز حفر معدن در 20 درصد از ظرفیت استخراج اورانیوم آمریکا بود. البته این شرکت قادر به صادرات اورانیوم نیست.
در روزهای اخیر رهبران جمهوریخواه سنا و مجلس نمایندگان اعلام کرده‌اند که به تحقیق درباره قرارداد اورانیوم خواهند پرداخت و کمیته‌ای از مجلس نمایندگان نیز تحقیقات درباره  نحوه تحقیق اف بی آی از کلینتون در جریان کمپین را آغاز کرده است. جمهوریخواهان در مورد دوم این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی تحقیق از کلینتون را اعلام کرد اما اعلام خبر تحقیق از کمپین ترامپ را ماه‌ها به تعویق انداخت.
ترامپ کلینتون روسیه تحقیقات درباره موضوع اعلام اورانیوم جمهوریخواهان تحقیق منتشر نمایندگان اطلاعاتی اتهامات دموکراتها کمپین آمریکا عنوان قرارداد اوباما گزارش کرده‌اند مرتبط مربوط تایید توییتری زمینه انتقاد منصفه گذشته پرونده