برگزیده ها
مجلس از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کند/ بررسی لایحه اصلاح قانون مطبوعات با حضور سیدعباس صالحی
مازندمجلس: مجلس از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کند/ بررسی لایحه اصلاح قانون مطبوعات با حضور سیدعباس صالحی جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایبنا در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات درباره این دوره از نمایشگاه گفت: برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که مردم به جایگاه رسانه پی برده‌اند. امروز مطبوعات و فضای مجازی به مثابه کتاب هستند؛ به‌عبارت دیگر پژوهشگران و مخاطبان پیش از این برای دسترسی به اطلاعات باید در کتابخانه‌های عظیم وقت صرف می‌کردند اما حالا رسانه‌ها تا حدی جایگزین کتابخانه‌ها شده‌اند.
 
به گفته این نماینده مجلس، مخاطبان فضای مجازی و رسانه‌ها در چند دقیقه می‌توانند به مطالب متنوع و منابع کتابخانه‌ای دسترسی پیدا کنند. به هر حال فضای مجازی و رسانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است؛ آنقدر که اگر دسترسی به فضای مجازی قطع شود، مخاطبان و کاربران دچار پژمردگی می‌شوند زیرا این فضا در فرهنگ مردم نفوذ کرده است.
 
کوچکی‌نژاد در ادامه با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی در امر رسانه‌ها و فضای مجازی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه فعالیت سنگینی را برعهده دارد که تا به حال باوجود برخی فشار‌ها بر خبرگزاری‌‌ها و رسانه‌ها تا حدی توانسته موفق عمل کند.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش نمایندگان به جایگاه رسانه، ادامه داد: نمایندگان مردم در فراکسیون مطبوعات نیز علاوه بر توجه به شناسایی نقاط ضعف قانو‌نی، اگر نسبت به خبرنگاری تعرض شود، واکنش نشان می‌دهند و در صحن مجلس از حقوق آن‌ها دفاع می‌‌کنند.
 
کوچکی‌نژاد درباره لایحه اصلاح قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سازمان نظام رسانه در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر برگزاری چند جلسه بین اعضای فراکسیون و صالحی امیری؛ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه‌ای برگزار و بر لزوم شناسایی نیاز‌ها تاکید شد تا اگر از سوی دولت می‌توان به این جریان سرعت بخشید، اقدامات لازم انجام شود و در غیر این صورت نمایندگان در قالب طرح، این موضوع را پیگیری کنند. البته در نشستی مشترک با سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم بر این موضع مجلس تاکید خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، فراکسیون رسانه آمادگی دارد با همکاری دولت در حوزه مطبوعات چند طرح یا لایحه را به تصویب برساند تا روند امنیت، سلامت، اشتغال و آزادی عمل خبرنگاران و خبرگزاری‌ها را به شکلی تضمین کند. معتقدیم اگر خبرنگارانی که بدون هیچ قصدی، اشتباهی انجام می‌دهند را سریع به تیغ تیز بسپارند، آسیب زیادی می‌بینند؛ بنابراین باید با صحبت و تذکر این مشکلات اصلاح شود زیرا در غالب موارد، نیت خبرنگاران خیر است.
مطبوعات رسانه اسلامی رسانه‌ها مجازی فرهنگ فراکسیون ارشاد نمایندگان تاکید دسترسی جایگاه مخاطبان خبرنگاران اصلاح نمایشگاه لایحه ایبنا شورای شناسایی خبرگزاری‌ها می‌دهند علاوه وزارت سیدعباس صالحی درباره نماینده قانون ادامه  کوچکی‌نژاد برگزاری