برگزیده ها
افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی هیبریدی در مازندران

مازندمجلس: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی هیبریدی در استان خبر داد.

مازندمجلس: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی هیبریدی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «قاسم شهابی» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در افتتاحیه پروژه نیروگاه هیبریدی خورشیدی- بادی ملرد سوادکوه بیان داشت: امروزه حدود 80 درصد انرژی جهان از منابع فسیلی تامین می شود.

وی گفت: تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می گردد. لذا تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است.

مهندس شهابی اظهار داشت: در این راستا در تعدادی از کشورها نیروگاه های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های تجدید پذیر قرار گرفته و نیروگاه های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل می باشد.

وی گفت: کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق ار منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح های متعددی تا کنون به اجرا در آمده است، طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق(Off-Grid) و طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی (On-Grid) می باشد.

مهندس شهابی گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی- بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده است و این نیروگاه به صورت هیبرید(ترکیبی بادی- خورشیدی) اجرا شده است و با هزینه بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا شده است.

وی بیان داشت: ظرفیت این نیروگاه 3 کیلووات است که 2500 وات آن بادی و 500 وات خورشیدی می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می گردد و قابلیت اطمینان را بالا می برد.

 

نیروگاه خورشیدی تولید مازندران انرژی نیروی توزیع تجدید منابع پروژه هیبریدی شهابی حرارتی قابلیت رسانی هیبرید راستا اطمینان افزایش فسیلی اولین آلایندگی افتتاح مهندس