برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از وجود حاکمیت استانداردهای دو گانه بر نظرات، گفت: حضور سپنتا نیکنام در شورا در حالی غیرشرعی تعبیر شده که اقلیت‌ها به راحتی می‌توانند کاندید انتخابات شوند.

مازندمجلس:علیرضا رحیمی نماينده اصلاح طلب مجلس در خصوص اظهارات مطرح پیرامون وضعیت «سپنتا نیکنام» عضوزرتشتی شورای شهر یزد، گفت: استانداردهای دو گانه نباید بر نظرات حاکم باشد، در صورتیکه حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا غیر شرعی باشد باید از ورود آنها بهعرصه رقابت‌های انتخاباتی هم به لحاظ غیرمشروعیت جبوگیری کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این در حالی است که در تهران چهارنفر از اقلیت‌های دینی برای انتخابات شورای اسلامی شهر کاندید شدند، البته سپنتا نیکنامنیز با مانعی در مرحله کاندیداتوری در یزد مواجه نشد.

وی افزود: هیچ مرجعی کاندیداتوریاقلیت‌ها در انتخابات را اقدام خلاف شرع تعبیر نکردند، لذا به نظر می‌رسد تقویت شائبهسیاسی در این برهه هرچند نظر فقهی شورای نگهبان است، مردم را ناامید کرده از این روانتظار می‌رود به رای مردم احترام گذاشته شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه نظرفقهی شورای نگهبان به معنای مختومه شدن پرونده نیست، گفت: در حال حاضر یکی از شعب دیوانعدالت اداری رای دستور موقت تعلیق سپنتا نیکنام را صادر کرده است اما تا سر رسید نهاییزمان زیادی باقی مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاستخارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه شائبه‌ای نزد افکار عمومی شکل گرفتهکه اقلیت‌های مذهبی نمی‌توانند در شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور پیدا کنند، از اینرو پاسخی روشن برای رفع شائبه باید داده شود.

همچنين محسن رضايي درتويئتر خود با انتشار پيامي از امكان حل اين مشكل از سوي مجمع تشخيص سخن گفت.

 

29217

 

شورای سپنتا اسلامی اقلیت‌های نیکنام انتخابات نگهبان تهران روستا نماینده شوراهای رحیمی