برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، کشور نیاز به آشتی ملی دارد.

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ایجاد حاشیه‌های غیرضروری در کشور در موضوع عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت که در شرایط فعلی، کشور نیاز به آشتی ملی دارد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: علیرغم اینکه شورای نگهبان اعلام کرده نظرش درباره موضوع عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد یک نظر فقهی و حقوقی است اما به نظر من آنچه مطرح شده، دچار اشکال است. اگر همان ابتدا استمزاجی در این زمینه از رهبری انجام می شد، کشور بی جهت دچار بحران نمی شد. اینکه شورای نگهبان در هر زمان تشخیص بدهد بتواند یک قانون را ابطال کند، درست نیست. شورای نگهبان طبق قانون ۱۰ روز فرصت دارد که یک مصوبه را ابطال کند.
وی افزود: افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که چطور آقای نیکنام چهار سال در شورای شهر عضویت داشته و حالا شورای نگهبان تشخیص داده که حضور او در شورای شهر قانونی نیست. به هر حال باید این تناقض را حل کرد چرا که مردم از این موضوعات قانع نشده‌اند. ضمن اینکه حضور یک زرتشتی در شورای شهر به معنی تصمیم‌گیری او درباره جامعه اسلامی نیست. ضمن اینکه در شرایط ثبت نام کاندیدای شورای شهر هم چنین چیزی پیش بینی شده است.
این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت تجدید نظر در تصمیم شورای نگهبان تصریح کرد: مجلس از موضع خود کوتاه نمی آید. ما این مسئله را پیگیری می کنیم و نهایتا مجمع تشخیص مصلحت باید به این موضوع ورود کند. از شورای نگهبان هم می خواهیم این هزینه را برای کشور ایجاد نکند. ای کاش پیش از آشفته کردن جامعه موضوع را با رهبری در میان می گذاشتند و ایشان هم طبیعتا با نگاه وسیعی که دارند ایجاد چنین آشفتگی را نمی پذیرفتند.
نماینده مردم رشت با توجه به شرایط بین‌المللی و حضور ترامپ در راس حاکمیت آمریکا تاکید کرد: ما در این شرایط باید به دنبال ایجاد وحدت، اتحاد و آشتی ملی باشیم و از ایجاد چنین حاشیه‌هایی دوری کنیم.
شورای نگهبان ایجاد اینکه شرایط تشخیص موضوع زرتشتی ابطال قانون رهبری جامعه نماینده نیکنام تاکید درباره جعفرزاده بتواند اسلامی عضویت