برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- وزیر علوم گفت: آماده تبادل استاد و دانشگاه ها با دانشگاههای جهان و افزایش این موضوع هستیم.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،منصور غلامی در حاشیه مراسم استقبال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تجربیات بسیار خوب و ظرفیت‌های گرانقدری خوبی در مجموعه مدیران آموزش عالی وجود دارد که باید قدر آن را دانست.
وی گفت: نخستین اقدام آن است که برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را با برنامه‌های درحال اجرا تطبیق دهیم.

غلامی افزود: برنامه‌هایی که در حال اجراست ادامه خواهیم داد و اگر نیاز باشد که تدابیری جدید درباره آن‌ها اندیشیده شود، این موضوع یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

وزیر علوم  با اشاره به برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌های ارائه شده مستند به اسناد و قوانین بالادستی که مصوب مراجع قانونی و لازم الاجراست و باید تلاش کنیم که آن‌ها را به خوبی اجرا کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با رسانه‌ها گفت: روابط بنده با رسانه‌ها خیلی خوب بوده است و فکر می‌کنم هر چقدر که این ارتباط بیشتر باشد، می‌توانیم در معرفی عملکرد‌ها و برنامه‌ها از رسانه‌ها کمک بگیریم.

غلامی افزود: امیدوارم ارتباطات با رسانه‌ها به منظور کمک به وزارت علوم و خانواده بزرگ آموزش عالی باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه یکی از مجموعه‌های آموزش عالی کشور است و ان شاءالله با همراهی و همکاری میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد بتوانیم از خدمات آموزشی این دانشگاه با کیفیت بالا استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسشی اضافه کرد: مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به شرط رعایت قوانین موجود دچار مشکل و محدودیت نخواهند شد.

غلامی درباره دیپلماسی علمی هم گفت: در این باره برنامه‌ها در چند موضوع شامل مبادله استاد و دانشجو، پذیرش دانشجوی خارجی و افزایش آن، همکاری‌های علمی مشترک و تحقیقات مشترک ارائه شده است که استادان در این باره باید پیشقدم شوند.

وی درباره طولانی شدن فرآیند انتخاب وزیر علوم افزود: انتخاب وزیر به عهده رئیس جمهور است و از اینکه چرا طولانی شد اطلاعی ندارم، ولی از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس درخصوص اعتمادشان به بنده تشکر و قدردانی می‌کنم.

غلامی افزود درباره دانشگاه رسانه‌ها برنامه‌های ارائه پرسشی اسلامی آموزش تحقیقات برنامه‌ها جمهور وزارت مشترک می‌کنم طولانی دانشجو فناوری شورای آن‌ها موضوع قوانین افزایش