برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو مجمع نمایندگان استان یزد گفت: قوای مجریه و مقننه در موضوع سپنتا نیکنام هم نظر هستند.

مازندمجلس: یک عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه «قوای مجریه و مقننه در موضوع سپنتا نیکنام هم نظر هستند» گفت که بن بستی در حل موضوع سپنتا نیکنام وجود ندارد.

کمال دهقانی اظهار داشت: روز گذشته رئیس مجلس توضیحات جامع و کاملی درباره موضوع سپنتا نیکنام مطرح و حرف دل نمایندگان را بیان کرد. آقای لاریجانی با احترام کامل به شورای نگهبان موارد قانونی را مطرح کرد.
وی افزود: برداشت ما از قانون این است که باید با احترام به شورای نگهبان و خارج از فضای رسانه‌ای و تعامل سازنده بین نهادهای حاکمیتی همچون مجلس، قوه مجریه و قوه‌قضائیه و نهادهای مهمی مثل شورای نگهبان موضوع را حل کرد. اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید خارج از مباحث جناحی و سیاسی آن را رفع نمود چون در این موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد و باید مشکل توسط نخبگان و کارشناسان مطرح شود.
دهقانی با بیان اینکه «قوای مجریه و مقننه در این باره هم نظر هستند» گفت: رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی، رئیس مجلس به عنوان قانون گذار و نمایندگان به عنوان ناظر بر حسن اجرای قانون دیدگاه هایی را مطرح کردند که باید آنها را مورد بررسی قرار داد سازوکار لازم در حکومت وجود دارد و به همین دلیل می توان گفت که بن بستی در حل این مسئله نیست طبیعتا در نهایت شورای حل اختلاف می تواند این قضیه را فیصله دهد.
نماینده تفت و میبد با تاکید بر اینکه «خواست مردم یزد پیگیری این موضوع از سوی نمایندگانشان و به سرانجام رسیدنش است» افزود: آقای نیکنام عضو شورای شهر یزد بود که موضوع پیش آمده ابعاد ملی و بین‌المللی پیدا کرده. به نظر می‌رسد اهتمامی برای حل شدن آن در چارچوب ساختارهای نظام حاکمیتی وجود دارد. نظام ظرفیت بالایی برای حل این مسئله دارد.
موضوع شورای نیکنام قانون سپنتا نگهبان عنوان مسئله دهقانی نمایندگان اینکه مجریه ندارد اختلاف حاکمیتی افزود احترام مقننه نهادهای