برگزیده ها

مازندمجلس: استاندار برکنارشده کرکوک عراق در گفتگو با یک شبکه آمریکایی ضمن درست توصیف کردن برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، گفت: کرکوک را بازپس می گیریم!

مازندمجلس:  «نجم الدین کریم» استاندار برکنارشده کرکوک عراق در گفتگو با شبکه «CNN» آمریکا تأکید کرد که برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی اقدام درستی بوده است. 
بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سیطره نیروهای عراقی بر مناطق مورد مناقشه پس از همه پرسی گفت: ما به طور موقت این مناطق را از دست داده ایم. بدون شک کرکوک را بازپس خواهیم گرفت!
نجم الدین کریم در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا مقامات اقلیم کردستان در خصوص مسأله همه پرسی دچار اشتباهات محاسباتی نشدند، گفت: پس از برگزاری همه پرسی تظاهرات های گسترده ای برای اعلام موافقت با آن برگزار شد. کسی که مخالف همه پرسی بود تنها توانست ۲ هزار نفر را به سمت خود جذب کند. 
وی در همین ارتباط افزود: ما می دانستیم که اقدامی مانند برگزاری همه پرسی مخاطرات خاص خود را دارد و به تفریح نمی رویم.
استاندار برکنارشده کرکوک همچنین در واکنش به سوال که آیا از برگزاری همه پرسی پشیمان نیستید، گفت: ما در هر زمان دیگری هم که اقدام به برگزاری همه پرسی می کردیم با همین واکنش های کنونی مواجه می شدیم.
وی افزود: با دوستان غربی خود در کشورهای مختلف در خصوص همه پرسی رایزنی کردیم. آنها فقط به ما می گفتند که زمان کنونی مناسب برگزاری همه پرسی نیست؛ آن را پس از انتخابات، برگزار کنید. ما به آنها گفتیم: چرا این موضع را علنی اعلام نمی کنید تا ما آن را قبول کنیم؟ این برای ما پذیرفته نیست که به صِرف نظر شما مبنی بر غیرمناسب بودن زمان کنونی برای برگزاری همه پرسی، آن را عقب بیندازیم.
نجم الدین کریم در پایان افزود: رؤیای دولت مستقل کردستان همچنان زنده است! من اعتقاد دارم که کردستان مستقل بالاخره روزی تشکیل خواهد شد.
برگزاری کرکوک کردستان کنونی استاندار واکنش الدین برکنارشده افزود مستقل برگزار کردیم گزارش اقلیم اقدام مناطق اعلام