برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای شهر تهران به موضوعات مختلف شهری واکنش نشان داد.

مازندمجلس: محسن هاشمی عصر امروز در نشست خبری خود که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بودجه تهران و لزوم درآمدزایی گفت: در شهرداری تهران دو ستاد درآمدزایی تشکیل شده که یکی از این ستادها بر روی درآمدها و دیگری به دنبال کم کردن هزینه‌ها است که امیدواریم دستاوردهای این دو ستاد سبب بهبود در وضعیت بودجه شهرداری شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام مصلی گفت: بر اساس قانون 23 وظیفه باید به شهرداری تهران واگذار شود و اگر ساخت مصلی به طور کامل به شهرداری واگذار شود نسبت به تکمیل این مصلی اقدام خواهیم کرد.
هاشمی در پاسخ به اعتراض اهالی پاسداران نسبت به تغییر کاربری یک پارک که در جلسه حضور داشتند، گفت: این موضوع را در دفتر کار من و مابقی همکارانم نیز مطرح کردید اما سوال و دغدغه شما از جنس مطبوعاتی نیست و اجازه دهید که این موضوع را در شورا حل کنیم.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تغییر کاربری درد مزمن تهران است، اظهار کرد: شهرداری به دلیل کمبود نقدینگی تعدادی از زمین‌ها و پارک‌ها را واگذار کرده اما حالا امکان برگرداندن آنها و بازپس‌گیری آنها را ندارد که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.
وی همچنین به مسئله حاشیه نشینی در تهران اشاره کرد و گفت: تهران به دلیل گسترش زیرساخت‌هایش جذابیت زیادی برای زندگی دارد و مردم از اقصی نقاط برای زندگی به تهران می‌آیند اما واقعیت این است که زندگی درتهران گران است و به همین دلیل مردم به حاشیه شهر می‌روند.
هاشمی  با بیان اینکه دراطراف تهران 61 شهر و 100 روستای حاشیه‌ای ایجاد شده است، ادامه داد: این جمعیت حاشیه نشین برای آموزش، بهداشت و ... به شهر تهران وابسته‌اند و واقعیت این است که جمعیت تهران هشت میلیون نفر نیست بلکه با احتساب جمعیت حاشیه 15 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد اما قوانین و تصمیمات کشوری اجازه نمی‌دهد که مسئولان شهر تهران در امورات‌شان دخالت کنند.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مردم تهران به یک لیست اصلاح طلب رای دادند و چه باید کرد که اعتماد مردم خدشه دار نشود؟، گفت: باید در همه کارهایمان صداقت را سرلوحه امور قرارداده و بلوف نزنیم؛ باید واقعیت‌گرا باشیم و با ندانم کاری امورات را پیش نبریم اما دقت داشته باشید که شورای شهر سوپرمن نیست که از روی همه معضلات بتواند عبور کند.
وی در خصوص تعطیلی خط 7 نیز با بیان اینکه موضوع ناایمن بودن خط 7 توسط شورا و شهرداری به طور مشترک بررسی شد، گفت: من به دلیل آنکه رئیس شورای شهر هستم چهره سیاسی محسوب شده و نباید موضوع خط 7 را سیاسی کنیم. پس بروید از مسئولان امر به خصوص مشاور طرح سوال کنید که شنیده‌ام حاضر نبوده به دلیل ناایمن بودن خط، بهره برداری از آن را تایید کند.
وی همچنین با رد تعدیل نیرو در شورای شهر، گفت: بر اساس چارت شورا، تنها باید 140 نفر پرسنل داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل انباشت نیرو حالا 500 نیرو داریم که حتی سازمان بازرسی کل کشور نیز به ما نامه زده که باید 140 نیرو را حفظ کنید و این حرف اعضا نیست بلکه سازمان بازرسی نامه زده است و فشار از طرف سازمان‌های نظارتی است؛ اگر بخواهیم به این نامه‌ها بی توجه باشیم باید از جیب خودمان هزینه‌ها را پرداخت کنیم. هر چند که اعضا می‌توانند در قالب کارشناس و مشاور نیروهایی داشته باشند که البته مصوبه آن نیز قطعی نیست.
تهران شهرداری شورای حاشیه جمعیت موضوع هاشمی زندگی باشیم اینکه واگذار سیاسی میلیون تعطیلی واقعیت مسئولان سوپرمن بازرسی مشاور ناایمن کارهایمان همچنین سوالی هزینه‌ها وضعیت درآمدزایی تغییر کاربری صداقت اجازه سرلوحه بودجه