برگزیده ها
میزبانی وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

مازندمجلس: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز از گراف مرکزی شرکت راه‌آهن بازدید کردند و درباره شرایط کنونی راه‌آهن، بودجه و اقدامات توسعه‌ای انجام شده، با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مازندمجلس:‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این نشست گزارشی تحت عنوان «راه‌آهن محور توسعه و نماد اقتصاد مقاومتی» پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری و آتی راه‌آهن از سوی مدیرعامل‌ راه‌آهن قرائت شد.

در ادامه نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره این برنامه‌ها و ابعاد اجرایی آن ‌به طرح سوالات مختلف پرداختند.

کاهش حق دسترسی از 57 درصد به 23 درصد‌ طی سا‌ل‌های 92 تا 96، جابه‌جایی 40 میلیون تن بار در سال 95 و برنامه‌ریزی برای افزایش این رقم تا 62 میلیون تن، تلاش برای جذب بارهای معدنی و حمل آن با ریل‌، گسترش خطوط ریلی در سایر استان‌ها‌، نوسازی ناوگان، حرکت در جهت استفاده از حمل و نقل ترکیبی‌، کاهش و صرفه‌جویی مصرف سوخت‌، کاهش منابع آلاینده محیط زیست، کاهش تلفات جاده‌ای و هزینه استهلاک جاده‌ها‌ از جمله موارد مطرح شده و مورد تبادل نظر متولیان شرکت راه‌آهن و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود.

راه‌آهن بودجه برنامه کمیسیون میلیون اعضای اسلامی