برگزیده ها
طرح رجیستری تلفن همراه سه شنبه در مجلس بررسی می شود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این کمیسیون فردا، سه شنبه نحوه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه را بررسی می کند.

مازندمجلس: سید حمیده زرآبادی شامگاه دوشنبه با حضور در غرفه ایرنا مستقر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها افزود: به علت بروز یک سری مشکلات در اجرای طرح رجیستری قرار است فردا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این طرح به کمیسیون توضیح دهد.
نماینده مردم قزوین خاطرنشان کرد: ما از اصل اجرای طرح رجیستری حمایت می کنیم اما معتقدیم مشکلات آن باید برطرف شود.
وی یادآور شد: پیش از این نیز طرح رجیستری در کشور اجرا شده که خروجی مشخصی را در برداشت لذا درباره چگونگی اجرای این طرح قرار است موضوع فردا در کمیسیون صنایع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
زرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رای اعتماد نمایندگان در هفته جاری به دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که فراکسیون امید از همبستگی خوبی در میان اعضای خود برخوردار است.
وی افزود: در دوره های قبل، دو فراکسیون سیاسی اصلی در مجلس وجود داشت ولی در این دوره سه فراکسیون سیاسی اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقل شکل گرفته اند که هر یک اثرگذاری خوبی در تصمیمات مجلس دارند.
این عضو فراکسیون امید در باره چگونگی رای فراکسیون متبوعش به منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: به دلیل وجود نظرات موافق و مخالف در فراکسیون، به جمع بندی و نتیجه واحدی نرسیدیم و مقرر شد هر نماینده ای به صورت مستقل رای خود را در این باره ارائه کند.
غلامی در نشست روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی از مجموع 276 رای نمایندگان موفق به کسب 180 رای شد تا کابینه دولت دوازدهم تکمیل شود. رضا اردکانیان نیز 225 رای اخذ کرد تا وزیر نیرو شود.
عضو فراکسیون زنان و جوانان مجلس همچنین درباره وضعیت استفاده دولت دوازدهم از زنان برای معاونت های وزارتخانه ها گفت: زنان از حامیان جدی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بودند و اکنون انتظار دارند دستگاههای اجرایی به دستور وی برای اختصاص 30 درصد از مسئولیتها به زنان و جوانان عمل کنند.
وی افزود: البته تاکنون شاهد تغییرات خاصی در این زمینه در وزارتخانه ها نبوده ایم ولی مجلس پیگیری خواهد کرد تا وعده رئیس جمهوری محقق شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این گفت و گو بر لزوم نقدپذیری نمایندگان تاکید کرد و گفت: باید همگان نقد پذیر باشیم چراکه نقدهای سازنده در پیشرفت و آبادانی کشور در عرصه های مختلف تاثیر گذار خواهند بود.
زرآبادی افزود: باید بین نقد و بد اخلاقی تفاوت قائل شد چرا که در مواقعی متاسفانه برخی رسانه ها به جای نقد کردن با نوشتن مطالب تند و غیر واقعی در واقع بداخلاقی می کنند.
نماینده مردم قزوین با اشاره به رسالت خطیر و تاثیرگذار رسانه ها در آگاهی بخش به افکار عمومی تصریح کرد: ما همواره بر تعامل دو طرفه میان نمایندگان و اصحاب رسانه تاکید داریم.
به گفته زرآبادی، گاهی نمایندگان رسانه ها تماس تلفنی با نمایندگان مجلس برقرار می کنند ولی به دلیل حضور در جلسات متعدد امکان پاسخگویی وجود ندارد لذا به آنها پیشنهاد می شود که مصاحبه و سوالات خود را به صورت تلگرامی برای افراد ارسال کنند و ما نیز در اسرع وقت پاسخگوی آنها خواهیم بود.
وی بهترین روش را برای برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس استفاده از فضای مجازی به ویژه تلگرام دانست چرا که به عقیده وی، شبکه های اجتماعی فرصت بیشتری برای بیان مطالب عرضه می کنند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ ** 1355 **1055
عکس و خبر: علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر

فرهنگی

مجلس شورای اسلامی

مطبوعات96

حمیده زر آبادی

فراکسیون نمایندگان رسانه زرآبادی رجیستری کمیسیون افزود نماینده جمهوری تاکید اجرای درباره مطبوعات نمایشگاه صنایع اسلامی جوانان استفاده دوازدهم پیشرفت خبرگزاری فعالیت اجتماعی مطالب ادامه شورای وزارتخانه پیشنهادی سومین مشکلات حمیده بررسی معادن فناوری قزوین مستقل دارند سیاسی اشاره چگونگی غلامی