برگزیده ها
۷۴ موکب در ایران و عراق آماده پذیرایی از زائران حسینی

مازندمجلس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در اربعین حسینی از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای برگزار شدن باشکوه‌تر مراسم استفاده کرده‌ایم که حاصل آن فراهم شدن ۱۱ محور در مرزهای کشور است و در مجموع ۷۴ موکب در کل کشور ایران و عراق برپا می‌شود.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرف‌خانی روز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه اربعین حسینی که در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره اربعین می‌فرمایند «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است» اظهار کرد:‌ امروز این مغناطیس حسین است که دل همه عاشقان اباعبدالله (ع) را به خود جذب کرده و این حرکت مردمی بزرگترین کنگره وحدت اسلامی است که تجلی ایمان، گذشت، ‌انفاق و... است.

وی با بیان اینکه بهترین عزت اسلام، اربعین حسینی است که به عنوان یک حرکت جهانی از آن یاد می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که هر کسی در حد توان خود برای خدمت به زائران قدمی برمی‌دارد، حتی در عراق کسانی هستند که در عرصه خدمت‌رسانی ورود پیدا می‌کنند. وقتی به موقوفات نیز رجوع می‌کنیم، می‌بینیم که در ۱۰۰ سال پیش افرادی اموال خود را برای اربعین حسینی وقف کرده‌اند.

معاون فرهنگی-اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در پنج ماه گذشته با توجه به جلساتی که شکل گرفت، برای مراسم اربعین نشست‌ها و تدبیرهایی اندیشیده شد؛ بر همین اساس ستاد اربعین در استان‌ها شکل گرفت تا از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم استفاده شود و حاصل آن وجود ۱۱ محور در شلمچه، مهران، خسروی، زاهدان، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق‌الحسین (از نجف تا کربلا) و همچنین برپایی ۱۵ موکب شد که ۵ موکب آن در ایران و ۱۰ موکب در کشور عراق برپا می‌شود.

شرف‌خانی در ادامه تأکید کرد: علاوه بر این‌ها، ۵۰ بقعه متبرکه نیز در مسیر زاهدان و کربلا در امامزادگان طراحی شده و با توجه به ظرفیت امامزادگان ۹ امامزاده در کشور عراق و در مجموع ۷۴ موکب در ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است. بخشی از این خدمت‌رسانی‌های ما در این موکب‌ها توزیع پذیرایی و اغذیه است که هشت میلیون و ۲۷۰هزار وعده غذایی گرم و سرد را در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: همچنین موکب‌های ما براساس ظرفیت‌های مکانی که دارند از ۱۰ تا ۲۰ روز در طول مراسم اربعین برپا هستند و تمام موکب‌ها مجهز به امکانات خوبی شده‌اند. هر شب میزبان ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در موکب‌های برپا شده هستیم که ۲۴هزار و ۲۰۰ نفر را در خاک عراق و ۱۷ هزار نفر را در ایران میزبانی می‌کنیم. ۲۹۰۰ بقعه متبرکه در اربعین حسینی در کشور ایران مراسم عزاداری دارند و در حدود ۲۰ خیمه معرفت با حضور ۲۳۰ نفر از روحانیون به عنوان مبلغ در مسیر پیاده‌روی حسینی از دیگر برنامه‌های ما در سازمان اوقاف و امور خیریه است.

ایسنا
اربعین حسینی اوقاف مراسم زائران امامزادگان کربلا متبرکه ادامه برنامه‌های خیریه اینکه زاهدان پذیرایی همچنین موکب‌ها دارند موکب‌های شرف‌خانی ظرفیت تشریح عنوان هستیم خدمت‌رسانی برگزار می‌کنیم امروز