برگزیده ها
واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر به صورت جدی آغاز می‌شود

مازندمجلس: رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

مازندمجلس: رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در گفت‌وگویی گفت: فردا ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر به صورت جدی آغاز می‌شود و اعلام خواهیم کرد که کارها به سرعت پیش می‌رود.

وی با اشاره به کلنگ زنی این دو واحد در شهریور پارسال، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون خاکبرداری‌های لازم انجام گرفته البته تمام نشده و ادامه خواهد یافت.

معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که بازدید از نیروگاه بوشهر در آستانه سفر چهارشنبه پوتین رئیس جمهور روسیه به کشورمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در این سفر گزارشی از روند ساخت نیروگاه‌های جدید به رئیس‌جمهور کشورمان و روسیه ارائه خواهد شد.

صالحی افزود: فردا با حضور رئیس شرکت روس اتم روند کارها در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه را با جزییات بیشتر بررسی می‌کنیم، درباره بخش‌هایی که برعهده ماست صحبت خواهیم کرد، نحوه پرداخت‌های مالی را مطرح می‌کنیم؛ البته امکانات تامین مالی طرح فراهم شده اما جزییات بیشتری در این زمینه بررسی خواهد شد.

وی درباره اظهارات امروز رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما یک کمیته راهبردی نظارت بر برجام داریم که تصمیم در این زمینه به عهده این کمیته است، اعضای کمیته مسائل را رصد می‌کنند، وزارت امور خارجه مطالب را مطرح می‌کند و در این زمینه تصمیم مقتضی گرفته می‌شود.

فردا با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، آلکسی لیخاچوف رئیس روس اتم و اعضای کمیسیون انرژی مجلس، عملیات گودبرداری محل ساخت راکتور واحد دوم نیروگاه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، ساخت واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر ۲۰ شهریور پارسال آغاز شد. هر یک از این واحدها هزار و ۵۷ مگاوات برق تولید خواهد کرد.

بنا بر اعلام شرکت روس اتم، بهره‌برداری از دومین واحد نیروگاه بوشهر برای اکتبر ۲۰۲۴ و واحد سوم برای آوریل ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است.

نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر نیز که با مشارکت روس‌ها ساخته شده است، با توان تولید هزار مگاوات برق ۱۲شهریور سال ۹۰ به شبکه سراسری برق متصل شد و یک سال بعد به ظرفیت صد در صد رسید.

نیروگاه بوشهر واحدهای انرژی صالحی کشورمان کمیته زمینه جزییات درباره بررسی اعضای تولید مگاوات روسیه تصمیم البته خواهیم اعلام ایلنا گزارش کارها شهریور معاون گرفته پارسال جمهور