برگزیده ها

مازندمجلس: گردان‌های شهید عزالدین قسام تأکید کرد که خون شهدای حمله ارتش صهیونیستی به تونل مقاومتی در غزه پایمال نخواهد شد و رژیم صهیونیستی مسئول تبعات و پیامدهای این اقدام بزدلانه و تشدید تجاوزات علیه غزه است.

مازندمجلس:  گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های دشمن برای تحویل قواعد جدید درگیری از طریق ارتکاب جنایت‌ها و تجاوز به سرزمین و مبارزان و ملت فلسطین، تلاشی نافرجامی است که مقاومت به خوبی آن را درک می کند و این تجاوز به شکست خواهد انجامید.
این گردان‌ها درباره جزئیات رویداد اخیر تأکید کرد که یک تیم امداد و نجات قسام برای کمک به مبارزان گروهان‌های قدس و نجات جان آنها که به دنبال بمباران صهیونیستی علیه شرق خان یونس، در داخل یکی از تونل‌های مقاومت گرفتار شده بودند، به محل حادثه رفت و در جریان آن گروهی از مبارزان گروهان های قدس و گردان های قسام در کنار یکدیگر به جمع شهدا ملحق شدند.
گردان‌های قسام اعلام کرد: ما گروهی از مبارزان قهرمان مقاومت در گروهان‌های قدس و گردان های قسام را که خون پاکشان در خاک پاک غزه به هم آمیخته شد، به درگاه خداوند تقدیم می‌ کنیم و این حادثه را نشانگر وحدت هدف و مبارزه و سرنوشت می‌دانیم که مبارزان گروهان های قدس و گردان های قسام از طریق آن توانستند تابلوی بزرگ برادری در خون و سلاح و عقیده و وطن را ترسیم کنند.
در جریان بمباران تونل مقاومتی در نزدیکی پایگاه نظامی کیسوفیم ارتش صهیونیستی در شرق خان یونس واقع در غزه، هفت تن از مبارزان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس به شهادت رسیده و ۱۱ تن دیگر هم زخمی شدند.
از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تجاوز اخیر ارتش صهیونیستی به غزه را تلاشی برای بر هم زدن معادلات دانست و تأکید کرد که این جنبش در پاسخ به این تجاوز و حمایت از فرزندان ملت فلسطین کوتاهی نخواهد کرد.
داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین خاطرنشان کرد: ما در دفاع از فرزندان ملت فلسطین و حمایت از آنها کوتاهی نخواهیم کرد و به صورت شبانه‌روزی به افزایش قدرت خود برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد.
وی تأکید کرد که حمله اخیر ارتش صهیونیستی به مبارزان و فرزندان ملت فلسطین، تجاوز آشکار و تلاشی جدید برای بر هم زدن معادلات در عرصه فلسطین است و ترور نافرجام توفیق ابو نعیم، فرمانده سرویس های امنیتی غزه نیز در همین راستا صورت گرفت.
یک عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز بر لزوم دیدار فوری گروه‌های فلسطینی به منظور بررسی حوادث جاری در غزه تأکید کرد.
جمیل مزهر در واکنش به حمله ارتش صهیونیستی به یک تونل مقاومتی خواستار نشست فوری گروه های فلسطینی برای بررسی حوادث و تحولات جاری شد.
مزهر خاطر نشان کرد که باید اوضاع غزه و راه های واکنش به این تحولات و اقدامات مطلوب مورد بررسی قرار گیرد.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را که در جریان آن یک تونل مقاومتی در جنوب غزه هدف قرار گرفت، محکوم و تأکید کرد که مقاومت در تمامی اشکال خود و در اختیار گرفتن ابزارهای مختلف مقاومت حقی طبیعی و تضمین شده برای ملت فلسطین است.
جنبش حماس طی بیانیه‌ای تصریح کرد: این جنایت جدید، تشدید خطرناک حملات علیه ملت و مقاومت فلسطین به منظور ضربه زدن به پایداری و وحدت آن و تلاشی نافرجام برای اخلال در تلاش ها برای احیای وحدت ملی فلسطین و تداوم بخشی به شکاف داخلی است.
این جنبش اعلام کرد: تداوم حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی جز باعث تداوم حرکت ما در مسیر وحدت و مقاومت نخواهد شد و هزینه‌های سنگین تری را به این رژیم تحمیل خواهد کرد. ریخته شدن خون شهدای گردان های قسام و گروهان های قدس نشانه جدید و آشکاری از برادری واقعی است و ما در عرصه جهاد و شهادت برادر و در زمینه اصول ملی و مقاومت متحد هستیم.
جنبش آزادگان فلسطین هم رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید حملات علیه غزه دانست و تأکید کرد که مقاومت حق واکنش به تجاوز صورت گرفته به خان یونس را دارد.
مصطفی برغوثی، دبیر کل کمیته ابتکار ملی فلسطین هم به نوبه خود تأکید کرد که بمباران تونل مقاومتی در غزه یک جنایت به تمام معناست که آشتی ملی فلسطین را نشانه رفته است و هدف از آن ایجاد تنش است اما خون شهدا بر روی زمین نخواهد ماند.
وی افزود: این جنایت ماهیت جنایتکارانه و تنش‌زایی دولت بنیامین نتانیاهو و وزرای دولت او را نشان می‌دهد که سعی دارند از خون فلسطینیان به عنوان ابزاری برای رقابت‌های داخلی خود استفاده کنند.
برغوثی خاطرنشان کرد که بهترین واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، سرعت بخشیدن به اقدامات آشتی ملی و متحد کردن ملت فلسطین در قالب رهبری ملی یکپارچه و اتخاذ راهبرد یکپارچه برای مقابله با زورگویی های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین است.
ائتلاف ملی فلسطین هم جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم و بر وحدت گروه های فلسطینی و همبستگی آنها با مقاومت تأکید کرد و آمادگی و مقاومت را گزینه راهبردی ملت فلسطین دانست.
از سوی دیگر، فایز ابو عیطه، معاون دبیر شورای انقلابی جنبش فتح جنایت رژیم صهیونیستی و تجاوز گسترده به غزه را محکوم و اعلام کرد که این جنایت های بی وقفه علیه ملت فلسطین نمی‌ تواند باعث تضعیف اراده ملت فلسطین و عزم آن برای آزاد سازی سرزمین فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شود.
وی تأکید کرد که هدف از این جنایت بر هم زدن معادلات فلسطینی و ایجاد تنش در فضای آشتی ملی فلسطین و پایان بخشیدن به شکاف داخلی است.
ابو عیطه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی اولین طرفی است که از آشتی ملی فلسطین متضرر می شود و تداوم اجرای آشتی ملی بهترین واکنش به این جنایت است.
در همین حال، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) طی تماس تلفنی با خالد بطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شهادت مبارزان گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش و در رأس آنها عرفات ابو مرشد، از فرماندهان میدانی جنبش جهاد را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این تماس تلفنی بر ایستادگی خود و جنبش حماس در کنار جهاد اسلامی تأکید و بر وحدت موضع در زمینه ارائه پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
هنیه همچنین این حادثه را به رمضان عبدالله، شلح دبیر کل جهاد اسلامی و دیگر رهبران و اعضای دفتر سیاسی آن تسلیت گفت. 
فلسطین صهیونیستی مقاومت تأکید جنایت مبارزان تجاوز اسلامی واکنش فلسطینی مقاومتی گردان گروهان‌های تلاشی اعلام تداوم دانست معادلات داخلی حمایت نخواهد محکوم بررسی سیاسی شهادت حملات فرزندان حادثه بمباران جریان گروهان نظامی برغوثی زمینه نشانه جنایت‌های ایجاد گروه‌های بهترین رهبران تسلیت تلفنی پایان بخشیدن یکپارچه بیانیه‌ای سرزمین خاطرنشان مقابله اطلاع‌رسانی کوتاهی گردان‌های گروهی نافرجام منظور برادری تصریح گزارش اقدامات حوادث تحولات تشدید