برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر لبنان که بنا بر بیانیه دفترش در سفری کاری در عربستان به سر می برد، با ولیعهد و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس: «اسپوتنیک» گزارش داد: «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان روز دوشنبه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.
دفتر نخست وزیر لبنان اعلام کرد که این دیدار در حاشیه سفر کاری سعد الحریری به ریاض صورت گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان در این دیدار روابط دو جانبه میان دو کشور و تحولات منطقه ای مورد بررسی قرار گرفته است.
این دیدار در حالی صورت گرفته که حدود یک ماه پیش محمد بن سلمان میزبان «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات لبنان و «سامی الجمیل» رئیس حزب کتائب بود. این دیدارها برخی را به سوی گمانه زنی در خصوص تلاش ریاض برای تغییر دادن همپیمانان خود در لبنان سوق داده بود.
سفر الحریری اما همزمان شده با شدید ترین حملات و اتهامات «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس علیه حزب الله لبنان. او با وارد کردن اتهام تروریستی به حزب الله  از آنچه سکوت دولت و مردم در برابر حزب خواند ابراز شگفتی کرد.وی همچنین گفت: کسانی که فکر می کنند توییت های من موضع شخصی است متوهم هستند و در چند روز آتی خواهند دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.
لبنان دیدار عربستان الحریری گزارش گرفته ولیعهد سلمان