برگزیده ها

مازندمجلس: آمریکا و قطر به توافق نهایی برای تقویت مقابله با منابع مالی فعالیت‌های تروریستی دست یافته‌اند.ب

مازندمجلس: رویترز گزارش داد: آمریکا و قطر با انتشار بیانیه مشترکی پس از سفر روز دوشنبه استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به دوحه، اعلام کردند: قطر موافقت کرده است تا همکاری‌های مقابله با تروریسم با آمریکا را افزایش دهد تا منابع مالی گروه های تروریستی را قطع کند.
سفر منوچین به دوحه در پایان سفر یک هفته‌ای وی با هدف قطع منابع مالی گروه های تروریستی بوده است. وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این به اسرائیل، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز سفر کرده بود.
منوچین پس از دیدار و گفتگو با مقام های ارشد قطری تاکید کرد: دو کشور توافق کردند تا تبادل اطلاعات درباره منابع مالی گروه های تروریستی را افزایش دهند.
با گذشت حدود 5 ماه از آغاز تنش دیپلماتیک بین قطر و 4 کشور عربی، اکنون مقام های دوحه تمایل بیشتری دارند تا برای مقابله با تروریسم همکاری بیشتری با آمریکا داشته باشند.
قطر در ماه جولای توافقنامه‌ای را با آمریکا برای افزایش همکاری در زمینه مقابله با منابع مالی گروه های تروریستی امضا کرد و یکی از شش کشور شورای همکاری خلیج فارس بوده است که هفته گذشته تحریم هایی را علیه 13 فرد که گفته می شود از اعضای القاعده و داعش هستند، اعمال کرده است.
آمریکا تروریستی منابع مقابله همکاری افزایش منوچین خزانه بیشتری تروریسم