برگزیده ها

مازندمجلس: استاندار تهران گفت: موضوع بی اعتمادی به آمریکا، موضوع امروز و دیروز نیست. آمریکایی‌ها از قبل از مرداد 32 نشان داده اند که رفتارشان همینگونه است و هیچگاه تغییری در آن رخ نداده است.

مازندمجلس: محمّدحسین مقیمی استاندار تهران در مورد سخنان روز یکشنبه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا، اظهار داشت: موضوع بی اعتمادی به آمریکا، موضوع امروز و دیروز نیست؛ آمریکایی‌ها از قبل از مرداد 32 نشان داده اند که رفتارشان همینگونه است و هیچگاه تغییری در آن رخ نداده است.
استاندار تهران با بیان اینکه البته در مقاطع مختلف آنجا که منافع ما ایجاب می‌کند، برخی مسائل را در سطح بین‌الملل دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: هیچ تفاوتی در امروز و دیروز آمریکا نیست و آن‌ها از قبل از سال 32 به شکل ریشه‌ای علیه ما اقدام کرده اند.
مقیمی ادامه داد: آمریکا دولت مصدق را سرنگون کرد و در ماجرای قیام 15 خرداد نیز دست آن‌ها پشت پرده بود. در اوایل پیروزی انقلاب نیز قصد کودتا داشتند و ماجرای نوژه و طبس را علیه ما به راه انداختند.
وی با بیان اینکه ما در شرایط مختلف باید ببینیم که منافع ملّی ما چه چیزی را ایجاب می‌کند و همان را عمل کنیم، خاطرنشان کرد: مسئولین مختلف در شورای عالی امنیت ملّی در اینگونه مواقع، تصمیم می‌گیرند و نهایتاً به تصویب مقام معظّم رهبری می‌رسد و بعد هم دولت و مسئولین سیاست خارجی طبق آن عمل می‌کنند.
استاندار تهران درباره مذاکره مجدد با آمریکا گفت: هر تصمیمی برای مذاکره مجدد منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملّی است اما اکنون هیچ تصمیمی برای مذاکره مجدد وجود ندارد.

آمریکا استاندار مذاکره تهران دیروز امروز مختلف موضوع اعتمادی تصمیمی مسئولین شورای امنیت ماجرای تصمیم می‌کند مقیمی اینکه منافع ایجاب آن‌ها