برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده مخالف دولت ترکیه که اردوغان را دیکتاتور فاشیست خوانده است، از سوی سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تهدید شد.

مازندمجلس: رویترز گزارش داد: بولنت تزکان سخنگوی حزب جمهوری ترکیه که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را یک دیکتاتور فاشیست خوانده است، از سوی سخنگوی اردوغان تهدید به اقدام قانونی شده است.

تزکان در یکی از شدیدترین انتقادات علیه اردوغان گفته است که در شرایط کنونی یک فضای نگران کننده و ترس آلود بر کشور حاکم شده است.
وی در سخنانی تاکید کرد: اگر شما به دنبال ترساندن مردم و ایجاد یک فضای رعب آور با غیرقانونی جلوه دادن حرف های قانونی هستید، ما کوتاه نخواهیم آمد.
اظهارات تزکان ظاهرا در دفاع از یک شهردار عضو حزب جمهوری ترکیه بوده که اوایل ماه جاری از سوی مقام های قضایی به خاطر توصیف کردن اردوغان به یک دیکتاتور، تحت بازجویی قرار گرفته است.
تزکان تصریح کرد: نمی دانم آیا شهردار ما چنین چیزی را گفته است یا نه. من از اینجا اعلام می کنم که اردوغان یک دیکتاتور فاشیست است.
اظهارات تزکان با واکنش دفتر اردوغان روبرو شده است. ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: سخنرانی نفرت انگیز بولنت تزکان نشانه ای از فضاحت و رسوایی حزب مخالف جمهوری است. این سیاست نیست، بلکه دشمنی با اراده مردم است. در این راستا اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.
توهین به رئیس جمهور در ترکیه جرمی است که در نهایت 4 سال زندان به همراه خواهد داشت. وکلای اردوغان در بیش از 1800 پرونده علیه کسانی شکایت کرده اند که متهم به توهین به رئیس جمهور ترکیه هستند.
اردوغان تزکان ترکیه جمهور دیکتاتور جمهوری قانونی سخنگوی فاشیست اظهارات توهین شهردار اقدام بولنت گزارش خوانده تهدید