برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران شورای محلات را از ضرورت های حکمروایی شهری دانست و گفت: تشکیل شورای محلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، افشین حبیب زاده در نطق پیش از دستور در هجدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ضرورت تشکیل شورای محله از 2 منظر قابل توجه و تامل است.

وی افزد: اول از منظر قانونی و جایگاه آن در قانون اساسی چه به لحاظ ذکرنام و نقش آن در اصل هفتم و چه به لحاظ ذکر کارکرد اصلی شورا ها در اصل یکصدم قانون اساسی و دوم از منظر جایگاه مردم در حکمروایی شهری مد نظر است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جایگاه شورای محلات اظهارکرد: شورای محل علاوه بر اینکه از جایگاه مهمی چون شورای شهر در تصمیم گیری برخورداراست، نحوه تشکیل آن نیز باید از طریق قانون، یعنی مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعیین شود تا زمینه اعمال حاکمیت شهروندان، از طریق تعیین وظایف قانونی در قبال سایرنهادهای شهری و مردم فراهم شود.

حبیب زاده ادامه داد: مردم ضمن کسب تجربه در زمینه وظایف محوله خواهان تعیین محمل قانونی و تثبیت و افزایش اختیارات خود در محدوده محله زندگی خود هستند.

وی با بیان اینکه " شورای محلات از ضرورت های حکمروایی شهری است" گفت: افزایش حضور فرد فرد مردم و نهادهای مردمی و تاثیرگذاری آنها در مدیریت شهری موجب استقرار حکمروایی شهری می شود.

شورای حکمروایی جایگاه ضرورت قانون تعیین محلات قانونی تشکیل زمینه وظایف افزایش اساسی تهران اسلامی اینکه