برگزیده ها
ایران هیچ چشم‌داشتی به لبنان ندارد

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری لبنان ضمن تأکید بر نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، متذکر شد که ایران هیچ چشم‌داشتی به لبنان ندارد.

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری لبنان ضمن تأکید بر نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، متذکر شد که ایران هیچ چشم‌داشتی به لبنان ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، عصر دوشنبه طی اظهاراتی گفت: «به دو دلیل سلاح تنها در اختیار ارتش قرار نگرفته است؛ نخست دلیل داخلی یعنی کمبود سلاح و کمبود بودجه، و دوم این‌که دولت لبنان و حزب‌الله به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند هستند.»

عون گفت: «حزب الله هم به قوانین بین‌المللی و بندهای توافق احترام می‌گذارد. مشکلات خاورمیانه تأثیر منفی بر لبنان دارد. مشکلات داخلی و خارجی مانع محدود شدن سلاح در دست ارتش می‌شود اما مهم‌ترین چیزی که ما باید به رغم اختلاف سیاسی آن را حفظ کنیم وحدت ملی است... راه‌حل در منطقه به حل مساله سلاح حزب‌الله می‌انجامد.»

رئیس‌جمهوری لبنان به روابط به سوریه اشاره کرد و گفت: «روابط با سوریه قطع نشده است و این روابط از طریق سفرا ادامه دارد، تا این ساعت دعوت‌نامه رسمی برای سفر به سوریه دریافت نکرده‌ام و هماهنگی با سوریه در سطح وزارتی نیست بلکه تنها از طریق سفرا انجام می‌شود.»

وی درخصوص ایران نیز گفت: «ایران در خاورمیانه حضور و نفوذ دارد و باید آن را مدنظر قرار داد. ایران هیچ چشم‌داشتی به لبنان ندارد.»

میشل عون وجود هرگونه پایگاه نظامی آمریکایی در فرودگاه «حامات» (شمال لبنان) را رد کرد و درباره «اوضاع امنیتی در لبنان اطمینان‌خاطر داد.

لبنان سوریه روابط چشم‌داشتی خاورمیانه رئیس‌جمهوری ندارد مشکلات حزب‌الله داخلی کمبود منطقه