برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی حشد شعبی تاکید کرد که هیچ درگیری میان نیروهای حشد شعبی و پیشمرگ‌های کرد در مناطقی که عملیات استقرار مجدد صورت گرفته، وجود ندارد.

مازندمجلس:  به نقل از سایت العهد،‌ احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای حشد شعبی در کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان پارلمان برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم عراق انتظار داشتند که کلام آخری که از مسعود بارزانی می‌شنوند، چیز دیگری باشد، آنچه برای ما اهمیت دارد، برخی نکاتی است که بارزانی درباره حشد شعبی به آنها اشاره کرد.

الاسدی گفت: بارزانی همچنان اراده ملی در عراق که مخالف همه‌پرسی غیرقانونی بوده و خواستار ابطال نتایج آن است را به چالش می‌کشد، او بر حفظ نتایج همه‌پرسی و پیامدهایش اصرار دارد و منافع کردها و شهروندان ساکن اقلیم را در نظر نمی‌گیرد.
سخنگوی حشد شعبی افزود: بارزانی عدم حمله و هدف قرار دادن یگان‌های عراقی از سوی نیروهای شریف پیشمرگ را خیانت قلمداد می‌کند، در واقع او پایبندی این نیروها به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح کشور و عدم کشتار و سرکشی را خیانت می‌داند اما خیانت واقعی خیانت به منافع کردهایمان با سرقت درآمدهای حاصل از فروش نفت، فقدان بودجه و قطع حقوق کارمندان در اقلیم کردستان است، پیش از این درآمدهای نفتی به جای اینکه به خزانه کشور واریز شده و یا به حقوق کارمندان منطقه اختصاص یابد، تنها وارد جیب خانواده‌هایی مشخص می‌شد.
الاسدی ادامه داد: ما تلاش بسیاری کردیم تا عملیات برقراری امنیت و استقرار نیروهای پلیس در کرکوک مسالمت‌آمیز باشد و خونی در آنجا ریخته نشود و این امر با خودداری پیشمرگ‌های قهرمان و شریف از اجرای دستورات گروه‌های شورشی و شکست خورده تا حد زیادی محقق شد، اما بارزانی خودداری از کشتار و اطاعت از دستورات نظامی صادر شده از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را خیانت خواند.
وی در ادامه اظهار داشت: بارزانی گفت که نیروهای آمریکایی تانک‌های آبرامز را به تروریست‌هایی تحویل دادند که به کرکوک و دیگر مناطق حمله کردند، روشن است که این تانک‌ها متعلق به تیپ 9 ارتش عراق هستند و بارزانی در اینجا ارتش عراق را تروریستی خواند، حشد شعبی، پلیس فدرال و یا دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تانک‌های آبرامز در اختیار ندارند این تانک‌ها به صورت انحصاری در اختیار ارتش هستند.
این مسئول حشد شعبی عراق ادامه داد: حشد شعبی در طول اجرای عملیات استقرار نیروهای پلیس با نیروهای پیشمرگ درگیر نشد اما بارزانی بر حشد شعبی تمرکز کرده به طوری که گویا این درگیری میان حشد شعبی و پیشمرگ‌هاست، در واقع هیچ درگیری و یا حمله‌ای در آنجا نیست و تنها تصمیمات پارلمان عراق برای استقرار پلیس فدرال در دست اجراست.  
بارزانی نیروهای خیانت الاسدی ادامه دستورات استقرار درگیری عملیات خودداری کرکوک تانک‌های فدرال اختیار تانک‌ها آبرامز خواند اجرای فرمانده همه‌پرسی اظهار پارلمان سخنگوی نتایج منافع درآمدهای کشتار پیشمرگ اقلیم کارمندان