برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از اصلاح دستورالعمل‌های اجرایی این نهاد آمریکایی برای اعمال تحریم‌های مندرج در قانون «کاتسا» علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

مازندمجلس:  وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور گنجاندن تحریم‌های مرتبط با «تروریسم» علیه مقام‌ها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستورالعمل اجرایی این وزارتخانه را اصلاح کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان نهاد مسئول اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در راستای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا می‌گوید این اصلاح را به منظور اجرایی کردن بند 105 (ب) از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) انجام داده است.
بند 105 کاتسا، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند ظرف 90 روز بعد از اجرایی شدن این قانون، اشخاص خارجی که مقام‌ها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشخیص داده می‌شوند را هدف تحریم‌های مرتبط با «تروریسم» قرار دهد.
در بیانیه نهاد آمریکایی تصریح شده این قانون، بعد از چاپ شدن در نشریه دولت فدرال آمریکا در روز سه‌شنبه 31 اکتبر سال 2017 اجرایی خواهد شد.
«مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا)، بعد از تصویب با اکثریت قاطع آرا در هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در تاریخ چهارشنبه 11 مرداد سال 1396 به قانون تبدیل شد.
این قانون، خواستار اعمال تحریم‌ علیه ایران، کره شمالی و روسیه است.
آمریکا قانون اجرایی کاتسا تحریم‌های خارجی اسلامی اصلاح تحریم‌ها رئیس‌جمهور انقلاب دشمنان مقابله مأموران منظور خزانه‌داری مرتبط تروریسم وابستگان مقام‌ها پاسداران