عاشوری ادامه داد: این کریدور امکان جابهجایی بار کشورهای حاشیه خلیجفارس و هند از طریق ایران و در ادامه کشور آذربایجان به گرجستان و همچنین از گرجستان به دریای سیاه، اوکراین، لهستان و سایر کشورهای اروپایی را فراهم میکند.
وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیای ایران در دوران صفوی نیز از این مسیر به عنوان جاده قدیم ابریشم برای جابهجایی بار و مسافر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب استفاده میشد.
عضو هیأت مدیره راهآهن، بیان کرد: شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران کریدورهای مختلفی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب راهاندازی کرده است و در همین راستا فعالسازی کریدور جنوب - غرب را نیز به عنوان یکی دیگر از این اولویتها پیشروی خود قرار داده است.
عاشوری ادامه داد: موضوع فعالسازی کریدور جنوب - غرب دو ماه پیش از سوی رؤسای راهآهنهای کشورهای ایران، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان در توافقنامهای به امضا رسید.
وی اضافه کرد: پیرو این توافقنامه امروز اجلاس کارگروه مرتبط با این کریدور برای تسهیل دستورالعملها، چگونگی بازاریابی و روشهای توسعه حمل بار در این مسیر در حال برگزاری است.
عضو هیأت مدیره راهآهن ادامه داد: روز دوم این اجلاس نیز به جلسه اعضای کارگروه با تجار و فورواردرهای کشورهای آذربایجان، گرجستان، لهستان، اوکراین و سایر کشورهای اروپایی اختصاص خواهد یافت.
بنا بر این گزارش این اجلاس هم اکنون در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.