برگزیده ها
برگزاری اجلاس گروه کاری حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه

مازندمجلس: برگزاری اجلاس گروه کاری حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه امروز و فردا با حضور نمایندگان راه‌آهن‌های ایران، لهستان، آذربایجان، گرجستان و اوکراین در شرکت راه‌آهن ایران در حال انجام است.

مازندمجلس:، حسین عاشوری عضو هیأت مدیره راه‌آهن درباره این اجلاس پنج‌جانبه، اظهار داشت: اولین اجلاس کارگروه کریدور جنوب - غرب به عنوان کریدوری که زمینه اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه و کشورهای اروپایی را ایجاد کرده است در شرکت راه‌آهن ایران در حال برگزاری است.

عاشوری ادامه داد: این کریدور امکان جابه‌جایی بار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و هند از طریق ایران و در ادامه کشور آذربایجان به گرجستان و همچنین از گرجستان به دریای سیاه، اوکراین، لهستان و سایر کشورهای اروپایی را فراهم می‌کند.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیای ایران در دوران صفوی نیز از این مسیر به عنوان جاده قدیم ابریشم برای جابه‌جایی بار و مسافر در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب استفاده می‌شد.

عضو هیأت مدیره راه‌آهن، بیان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران کریدورهای مختلفی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب راه‌اندازی کرده است و در همین راستا فعال‌سازی کریدور جنوب - غرب را نیز به عنوان یکی دیگر از این اولویت‌ها پیش‌روی خود قرار داده است.

عاشوری ادامه داد: موضوع فعال‌سازی کریدور جنوب - غرب دو ماه پیش از سوی رؤسای راه‌آهن‌های کشورهای ایران، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان در توافق‌نامه‌ای به امضا رسید. 

وی اضافه کرد: پیرو این توافق‌نامه امروز اجلاس کارگروه مرتبط با این کریدور برای تسهیل دستورالعمل‌ها، چگونگی بازاریابی و روش‌های توسعه حمل‌ بار در این مسیر در حال برگزاری است.

عضو هیأت مدیره راه‌آهن ادامه داد: روز دوم این اجلاس نیز به جلسه اعضای کارگروه با تجار و فورواردرهای کشورهای آذربایجان، گرجستان، لهستان، اوکراین و سایر کشورهای اروپایی اختصاص خواهد یافت.

بنا بر این گزارش این اجلاس هم اکنون در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

راه‌آهن کریدور کشورهای اجلاس برگزاری گرجستان ادامه مدیره دریای اوکراین لهستان خلیج‌فارس آذربایجان کارگروه اروپایی عنوان عاشوری اسلامی فعال‌سازی جمهوری استفاده جابه‌جایی موقعیت گزارش