برگزیده ها
منطقه آزاد، اولین مطالبه استراتژیک مازنی ها از اسلامی

اختصاصی مازندمجلس: رشد و توسعه اقتصادی توام با ایجاد اشتغال، همواره از مهمترین اهداف استانداران ادوار اخیر مازندران بوده است. این اهداف گاه به دستاورد تبدیل شده، و گاهی نیز در همان ابعاد اهداف بلندمدت برخی مدیران باقی مانده است.

اختصاصی مازندمجلس: رشد و توسعه اقتصادی توام با ایجاد اشتغال، همواره از مهمترین اهداف استانداران ادوار اخیر مازندران بوده است. این اهداف گاه به دستاورد تبدیل شده، و گاهی نیز در همان ابعاد اهداف بلندمدت برخی مدیران باقی مانده است. علی ایالحال همگان بر این باورند که اکنون مهمترین چالش استان مازندران عدم توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی و مشکلاتی از این دست می باشد.
روز گذشته پس از ماه ها جدال سیاسی بالاخره استاندار مازندران منصوب گشت. مهندس محمد اسلامی با سی سال سابقه مدیریت و کار اجرایی طی روز های آینده به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.
با نگاهی به سوابق اسلامی، انتخاب وی برای تصدی استانداری مازندران را می توان به منزله فرصتی استثنایی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر اقتصاد و صنعت استان مازندران در نظر گرفت.
بررسی سوابق مدیریتی و اجرایی اسلامی نشان می دهد که وی هیچگاه و در هیچ یک از دوره های مدیریتی خود، بی برنامه عمل نکرده و پیشبرد بسیاری از پروژه های مهم و حیاتی ارگان های کشور، دستاورد با ارزش اسلامی می باشد.
توانمندی ها مدیریتی اسلامی منطبق بر نیاز‌های امروز استان مازندران می باشد. بر این اساس انتظارات از استاندار تازه وارد بسیار بالا بوده و همگان بر این باورند اسلامی با توجه به عملکرد مثبت خویش در حوزه های صنعتی و اقتصادی می تواند به توسعه ی استان مازندران کمک کند.
یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مطالبات از استاندار جدید مازندران ایجاد منطقه آزاد تجاری می باشد. مازندران با وجود پتانسیل های متعدد و وجود زیر ساخت های مناسب و همچنین نیروی انسانی کافی، تا بحال و پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی، از داشتن یک منطقه آزاد تجاری محروم بوده است.
ایجاد یک منطقه آزاد تجاری_صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی، تا حد زیادی می تواند به جذب سرمایه‌گذار خارجی و حل معضلات مربوط به اشتغال در استان کمک کند.
مطالبات مازنی ها در کنار توانمندی های استاندار جدید مازندران می تواند نویدبخش روز های درخشانی برای استان باشد.
بدون شک ایجاد یک منطقه آزاد تجاری تنها راه حل معضلات اقتصادی و صنعتی استان نمی باشد اما مدیران آینده استان با در دستور کار قرار دادن این امر می توانند گام بلندی در جهت مرتفع کردن مشکلات و کمبودهای استان بردارند.
مازندران امروز مدیری را در منصب استانداری می بیند، که توان اجرایی بالایی در احداث مراکز تحقیقاتی و پیگیری پروژه های بزرگ و ملی دارد. در نتیجه امروز مازندران می تواند از هر زمان دیگری به داشتن یک منطقه آزاد تجاری و اقتصادی نزدیک باشد.

یادداشت از سید محمدمهدی کیا

منطقه آزاد اولین مطالبه استراتژیک مازنی ها از اسلامی