برگزیده ها
گوشی «اپل آیفون ۱۰» قاچاق است/مردم چگونه از خریدشان مطمئن شوند؟

مازندمجلس: سخنگوی طرح رجیستری با اشاره به اینکه گوشی موبایل «اپل۱۰» قاچاق به حساب می‌آید،گفت: این گوشی طی هفته‌های آینده نمی‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس دریافت کند.

مازندمجلس:حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گوشی موبایل «اپل۱۰» قاچاق به حساب می‌آید و طی هفته‌های آینده نمی‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس دریافت کند، گفت: مردم به منظور اطمینان از خرید، می‌توانند IMEI این مدل از گوشی‌های تلفن همراه را به سامانه پیامکی ۷۷۷۷ ارسال کرده تا از اصالت آنها آگاهی پیدا کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به آغاز فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه، اما گوشی تلفن همراه اپل با مدل «آیفون X» یا همان «آیفون ۱۰» در این فرآیند مشاهده نشده است؛ تا به امروز نیز هیچ ثبت سفارشی برای این مدل صورت نگرفته و IMEI آن در گمرک ثبت نشده است؛ بنابراین این گوشی قاچاق به حساب می‌آید.

وی افزود: بنابراین با شروع اعمال سیاست‌ها در خصوص طرح رجیستری، این مدل از گوشی‌های تلفن همراه نمی‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس دریافت کنند و در هفته‌های آتی این سرویس‌دهی قطع خواهد شد. 

دهقانی‌نیا ادامه داد: با این شرایط، به خریداران توصیه می‌شود تا زمانی که محموله‌های قانونی با گارانتی وارد کشور نشده است، به هیچ وجه اقدام به خرید این مدل از گوشی‌های موبایل نکنند.

سخنگوی طرح رجیستری اظهار داشت: به منظور اطمینان از خرید، مردم می‌توانند با ارسال IMEI این مدل از گوشی‌های تلفن همراه به سامانه پیامکی با شماره  ۷۷۷۷ از اصالت کالا آگاهی یافته و مطمئن شوند که این کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر؛ در واقع اگر در استعلام این پیامک عنوان شد «کالا در شبکه ثبت نشده است»، از خرید آن گوشی خودداری کنند.

همراه گوشی‌های قاچاق آیفون سامانه می‌توانند پیامکی اصالت بنابراین فرآیند آگاهی اطمینان ارسال دریافت موبایل مطمئن گفتگو رجیستری می‌آید هفته‌های سخنگوی سرویس اپراتوری نمی‌تواند منظور