برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دولت ژاپن در آستانه سفر دونالد ترامپ به توکیو بر اتحاد این کشور با آمریکا برای مقابله با کره شمالی تاکید کرد.

مازندمجلس:   اکسپرس گزارش داد: «یاسوتوشی نیشیمورا»، سخنگوی دولت ژاپن در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور اعلام کرد که ترامپ و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن موافقت کرده اند که برای مقابله با برنامه های هسته ای کره شمالی و کاهش تنش ها در منطقه با یکدیگر متحد بمانند.

او گفت: این دو مقام در یک تماس تلفنی 20 دقیقه ای زمان دقیق سفر دونالد ترامپ را تعیین و تأیید کردند که برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی به روابط نزدیک با یکدیگر ادامه خواهند داد.
بر اساس اعلام سخنگوی دولت ژاپن، ترامپ به شینزو آبه گفت بسیار مشتاق است به ژاپن سفر کند. در این تماس تلفنی همچنین به این موضوع اشاره شد که آمریکا و ژاپن 100 درصد متحد باقی خواهند ماند و هیچ شکی در این خصوص وجود ندارد. این دو مقام همچنین موافقت کردند که در خصوص کره شمالی و دیگر مسائل مذاکراتی انجام دهند.
دونالد ترامپ قرار است روز یکشنبه در یک سفر سه روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن شود و پس از آن به کره جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام سفر کند. وی قرار است در ژاپن با شینزو آبه و همینطور مرد شماره چهار گلف جهان، به بازی گلف بپردازد.
روابط ژاپن و آمریکا با کره شمالی در ماه های اخیر به دنبال آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و بخصوص آخرین آزمایش هسته ای این کشور به شدت تیره و تار شده است. دونالد ترامپ هم در حمله لفظی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کوتاهی نکرده است و بارها وی را «مرد موشکی» خطاب کرده است. وی حتی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی این اظهارات ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرده است.
نیروی هوایی آمریکا هم چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد بمب افکن های هسته ای خود را پس از 26 سال دوباره به صورت 24 ساعته به حالت آماده باش درآورد. اگر این دستور اجرا شود از زمان پایان جنگ سرد در سال 1991 برای نخستین بار بمب افکن های آمریکایی مجهز به سلاح های اتمی، در پایگاه های هوایی مستقر می شوند.
به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که بر اساس آن، کره شمالی توانایی این را دارد که کل ایالت های آمریکا را هدف قرار دهد. کره شمالی همچنین با ارسال یک نامه مرموز به استرالیا خود را یک کشور «کاملا هسته ای» توصیف کرده بود.
شمالی ترامپ آمریکا دونالد اعلام شینزو همچنین موشکی ندارد آزمایش سخنگوی دولت توصیف پیونگ هوایی یکدیگر سخنگوی گزارش موافقت مقابله روابط تلفنی خواهند