برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه روسیه از رویکردهای آمریکا در تایید نکردن توافق هسته‌ای ایران و تهدید کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

مازندمجلس:

خبرگزاری رویترز گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز سه‌شنبه جدیدترین ادعا‌های مطرح شده درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و کشور‌های اروپایی را خیال‌پردازی توصیف کرد.
 او امروز طی سخنانی در انجمن تجارت اروپا در روسیه با بیان این مطلب اعلام کرد: «همانطور که همه شما می‌دانید روسیه بدون ارائه حتی کوچکترین سند و مدرک به دخالت در انتخابات نه تنها در آمریکا بلکه در کشور‌های اروپایی متهم می‌شود.»
وزیر امور خارجه روسیه افزود: اخیرا ادعا‌هایی مطرح شده است مبنی بر این که مسکو حتی در زمینه انتصاب وزیران در آفریقای جنوبی تصمیم گیری می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد این خیال‌پردازی‌ها پایانی ندارد و نمی‌توان هیچ محدودیتی برای آن متصور شد.
لاوروف در بخشی دیگر از سخنانش، از اقدامات آمریکا در خصوص تایید نکردن توافق هسته‌ای ایران و نیز تهدیدات بر ضد کره شمالی ابراز نگرانی کرد. او تاکید کرد مسکو از اقدامات پیش‌بینی نشدنی واشنگتن به ویژه تایید نکردن برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و نیز تهدیدهای فزاینده دولت آمریکا بر ضد کره شمالی در خصوص توسل به زور و ابزار‌های نظامی برای حل مسئله هسته‌ای این کشور، به طور جدی احساس نگرانی می‌کند.
وزیر خارجه روسیه همچنین افزود یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی فزاینده در جهان این است که تعداد اندکی از کشور‌ها به رهبری آمریکا، برای همکاری واقعی و مشترک به منظور برقراری عدالت و احترام متقابل و در نظر گرفتن مصالح و منافع کشور‌های دیگر آمادگی ندارند.
روسیه آمریکا خارجه لاوروف شمالی هسته‌ای مسکو کشور‌های دخالت انتخابات درباره نکردن نگرانی برنامه مشترک تایید فزاینده اقدامات خیال‌پردازی گزارش امروز اروپایی می‌کند افزود واشنگتن