برگزیده ها
نخستین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره سینمائی آب برگزار شد

مازندمجلس: نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی-سینمائی آب با حضور استاندار تهران و اعضای شورا برگزار شد.

مازندمجلس: نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی-سینمائی آب با حضور استاندار تهران و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که علی نصیریان، کتایون ریاحی، جلیل اکبری صحت، رویا تیموریان و وحید ضرابی نسب حضور داشتند، محمدپرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، گفت: آب، یک بحث عمومی و ملی است و هیچ مرز و جناحی نمیشناسد. قطعا باید در حوزه عرضه آب همه توان خود را صرف می کنیم تا آبِ با کیفیت و گوارا به مشترکان ارائه نماییم.

وی با اشاره به حوزه تقاضا، گفت: مصرف درست در حوزه تقاضا یکی از اولویت های کاری ماست و به همین خاطر فرهنگ سازی از طریق اقدامات فرهنگی- هنری و با بهره گیری از ظرفیت هنرهای تصویری و نمایشی را در دستور کار خود قرارداده ایم.

 پرورش تصریح کرد: امیدوارم هنرمندان با حضور فعال و خلق آثار هنری خود، مصرف درست آب را به دغدغه ای ملی تبدیل نمایند به همین خاطر پیشنهاد می کنم با گام های موثر در این حوزه تهران را به پایگاه فیلم های آب و محیط زیست در کل منطقه و حتی جهان تبدیل کنیم.

محمدحسین مقیمی،استاندار تهران نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت اقدامات هنری و فرهنگی، گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ سازیِ مصرف درست آب،سرمایه گذاری است نه هزینه.

استاندار تهران از هنرمندان خواست با خلق اثر هنری در مسیر این اقدام ملی گام بردارند.

وی افزود: یک نشست مشترک با شورای فرهنگ اجتماعی استان تهران برگزار می کنیم تا همه دستگاه ها و سازمان ها به تحقق این امر مهم کمک کنند.

علی نصیریان، پیشکسوت سینما و تاتر کشورمان، نیز در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم آب، گفت: اگر بناست هنرمندان به این موضوع ورود کنند نباید اثر هنری شان فرمایشی و دستوری باشد بلکه به دلیل اهمیت موضوع آب، باید اثر هنری به معنای واقعی خلق شود و هنرمندان با حسِّ خود به تولید بپردازند.

رویا تیموریان، بازیگر و کارگردان تاتر و سینمای کشورمان نیز، آب را یک موضوع ملی دانست و گفت: باید در بستر اجتماعی به این مسأله توجه کرد با "تکرار" به فرهنگ سازی بپردازیم.

وی افزود: اگر حضور ما تزئینی باشد فرصت نداریم اما اگر نگاهی جدی برای فرهنگ سازی وجود داشته باشد همه هنرمندان در حوزه مسؤولیت اجتماعی شان به این موضوع ورود خواهند کرد.

کتایون ریاحی،هنرمند و فعال اجتماعی کشورمان نیز در این نشست به بیان دغدغه های خود در حوزه مصرف درست آب پرداخت و گفت: حضور هنرمندان در جهت مصرف درست آب موثر است و در صورت حمایت جدی، با همه توان خود در این مسیر فعالانه حاضر به همکاری هستیم اما اگر اقدامات مقتضی صورت نگیرد ترجیح می دهیم مسولیت اجتماعی خود را به صورت فردی پیگیری نمایم.

وحید ضرابی نسب،دبیر نخستین جشنواره فرهنگی -سینمائی  فیلم آب، با اشاره به برگزاری موفق جشنواره فیلم های موبایلی آب در دو دوره گذشته، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران که حامی اصلی جشنواره است، تصمیم گرفته است با ریل گذاری درست در حوزه مصرف آب، فرهنگ سازی مصرف آب را به طور جدی پیگیری کند.

در پایان این نشست از استاد علی نصیریان به پاس بیش از نیم قرن حضور ارزشمند و موثر در سینمای ایران از سوی استاتدار تهران و مدیرعامل آبفای تهران تقدیر شد.

تهران جشنواره هنرمندان فرهنگ اجتماعی شورای موضوع فرهنگی سیاستگذاری کشورمان استان اقدامات نصیریان استاندار برگزار سینمای پیگیری دغدغه تبدیل هزینه افزود گذاری فاضلاب ریاحی کتایون سینمائی نخستین تیموریان ضرابی اشاره استاد مدیرعامل تقاضا