برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برابر برنامه ریزی‌های انجام شده مسئولیت اصلی ارائه خدمات به زائرین بر عهده شهرداری‌های شهر‌های کربلا و نجف است و شهرداری تهران نیز به شهرداری‌های این دو شهر در ارائه خدمات به زائرین کمک خواهد کرد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی یزدانی در تشریح دومین اعزام نیرو‌های شهرداری تهران به شهر‌های نجف و کربلا گفت: هزار نفر از نیرو‌های شهرداری تهران به کشور عراق اعزام که از این میان ۶۰۰ نفر به شهر کربلا و ۴۰۰ نفر به شهر نجف اعزام شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده مسئولیت اصلی ارائه خدمات به زائرین بر عهده شهرداری‌های شهر‌های نجف و کربلا است و شهرداری تهران نیز به شهرداری‌های این دو شهر در ارائه خدمات به زائرین کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این نیرو‌ها تا دو روز پس از مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حضور خواهند داشت تا شهر‌های کربلا و نجف را کاملا تمیز به نیرو‌های کشور عراق تحویل دهند. سایر افرادی که در اکیپ‌های دیگر حضور دارند پس از اربعین به کشور بر می‌گردند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ارسال تجهیزات به کشور عراق گفت: تمامی تجهیزات لازم به این کشور ارسال شده و به محض رسیدن نیرو‌ها تجهیزات مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

یزدانی در خصوص روند حمل و نقل زائرین در کشور عراق گفت: شهر‌های کرج و مشهد اتوبوس‌هایی را برای حمل و نقل زائرین در اختیار گذاشتند که شهرداری تهران نیز ۵۰۰ اتوبوس برای این کار اختصاص داده است. همچنین اتوبوس‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در امر حمل و نقل زائرین فعالیت خواهند داشت. این اتوبوس‌ها زائرین را از مرز‌های مختلف تا شهر کوت جابجا خواهند کرد و از آنجا به بعد حمل و نقل زائرین بر عهده کشور عراق خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه بیشتر زائران تهرانی از مرز مهران از کشور خارج می‌شوند، افزود: بیشترین خدمات شهرداری تهران در مرز مهران خواهد بود تا ارائه خدمات به زائرین تهرانی به طور کامل در این مرز انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تعامل مسئولان شهرداری کربلا و نجف، با شهرداری تهران گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان مربوطه در این دو شهر کار نظافت به خوبی انجام می‌شود و در واقع مسئولان شهرداری کربلا و نجف محدوده کاری نیرو‌های شهرداری را مشخص خواهند کرد.

یزدانی از هماهنگی‌های لازم با شهرداران کربلا و نجف برای ارائه خدمات به زائرین کربلا خبر داد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی فی‌مابین مسئولان ایرانی و عراق در بخش شهری وجود دارد که همین امر موجب افزایش رضایت زائران خواهد بود. همچنین با مسئولین خدمات شهری هر دو شهر کربلا و نجف و همچنین استانداران این دو شهر هماهنگی‌هایی طی جلسات مختلفی ایجاد شده و در این میان نیز ستاد عتبات عالیات کمک و همراهی قابل تحسینی داشته است.

وی با اشاره به این که مسئولیت نیرو‌ها در شهر کربلا و نجف کاملا مشخص و واضح است، گفت: جا دارد از همکاری مطلوب شهرداری نجف و کربلا قدردانی شود، ضمن این که در روز‌های آینده نیز مسئولان شهرداری تهران مجدداً بازدیدی را از نحوه ارائه خدمات در شهر کربلا و نجف خواهند داشت.

 

شهرداری کربلا خدمات تهران زائرین مسئولان شهر‌های خواهند ارائه معاون نیرو‌های هماهنگی‌های همچنین تجهیزات اعزام نیرو‌ها یزدانی اشاره زائران مهران تهرانی تعامل تاکید مسئولیت افزود مسئولین شهرداری‌های اربعین ارسال کاملا اختیار