برگزیده ها
اولویت این دوره از هفته کتاب، کودکان و نوجوانان هستند
مازندمجلس: اولویت این دوره از هفته کتاب، کودکان و نوجوانان هستند به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز سه‌شنبه (نهم آبان‌ماه) نخستین جلسه ستاد برگزاری این دوره با هدف هماهنگی و برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور با حضور تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب بیان کرد: تقریبا از حدود سه ماه پیش، سه جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و طی آن تصمیمات ابتدایی طرح‌ریزی شد.

وی ادامه ادامه داد: به دنبال جلسات شورای سیاستگذاری، ستاد مرکزی برای اطلاع‌رسانی و انجام کارهای اجرایی نخستین جلسه خود را امروز (سه‌شنبه نهم آبان‌ماه) برگزار می‌کند تا درباره عملی‌تر و اجرایی‌تر کردن برنامه‌های موسسات، ادارات و غیره، گپ و گفتی را داشته باشیم.

غلامی جلیسه با اشاره به انتخاب شعار هفته کتاب «آینده روشن با خانواده کتابخوان» و نامگذاری روزهای هفته کتاب اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقتضیات زمانی از 20 الی 26 آبان ماه برگزار می‌شود و افتتاحیه این دوره طبق برنامه‌ریزی در ستاد هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران یعنی شهر بوشهر برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ارگان ها و فعالان حوزه کتاب وکتابخوانی برنامه‌های خود را ارسال کرده‌اند، گفت: برخی از این برنامه‌ها در حال انجام و برخی دیگر در شرف انجام است.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب عنوان کرد: قصد داریم فعالیت‌های مردم نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد و گروه‌های مروج کتاب مردمی بیشترین سهم را از این هفته داشته باشند.

وی یکی از اولویت‌های اصلی خود را بحث کودک و نوجوان دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در هر مکانی که می‌توان از حضور کودکان و نوجوانان استفاده کرد، بتوان این برنامه‌ها را انجام داد؛ مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، آموزش و پرورش و غیره.

در ادامه نشست داریوش رضوانی، دبیر شورای سیاستگذاری هفته کتاب و نیکنام حسین‌پور، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کردند.
ادامه اسلامی برگزار کودکان فرهنگی برنامه‌های شورای نوجوانان وزارت معاونت فرهنگ ارشاد پرورش برنامه‌ها اجرایی سیاستگذاری موسسه جلیسه آبان‌ماه سه‌شنبه امروز پنجمین نخستین برگزاری جمهوری غلامی کتابخوانی مدیرعامل