برگزیده ها

مازندمجلس: ری- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۴۶۰۰ میلیارد تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده که ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت و مابقی تا پایان سال پرداخت می شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعت مداری بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، «اکسپو ۲۰۱۷» که در نمایشگاه آفتاب برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: این نمایشگاه در کنار مرقد حضرت امام(ره) و در مکان مقدس برگزار می شود و مرکز عشق و امید و تعالی همه جانبه کشور است.

وی اضافه کرد: ما در ۲۰ نقطه کشور مراکز بزرگ نمایشگاهی داریم، که در مساحت چند صد هکتار فعالیت دارند، در طول سال نزدیک به ۳۲۰ واقعه نمایشگاهی در اقصی نقاط کشور اعم از نمایشگاه های عمومی و تخصصی اتفاق می افتد، در طول سال در بیش از ۶۰ نقطه جهان، نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و در کشورمان تعداد زیادی از نمایشگاه های بین المللی نیز حضور فعالی برای انتقال دانش و توانمندی های امروز دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تبادل اطلاعات تجاری و اقتصادی بین فعالان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: راه ابریشم برای ارتباط پایا در زمان های گذشته بسیار با ارزش بود، که با تمام محدودیت ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ ها از جامعه ای به جامعه دیگر در اثر فعالیت های اقتصادی نقش مهمی دارد، اهتمام و کوشش برای فعالیت های اقتصادی را باید از گذشتگان آموخت و درس گرفت.

شریعت مداری بر استفاده از انتقال ساده اطلاعات از نوع تصویر، فیلم و یا هر نوع دیتا را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعامل و تبادل اقتصادی و ارتباطات علمی و پژوهشی در حوزه تجارت بسیار راحت و دست یافتنی است، اما همواره مراکز نمایشگاهی نقش بی بدیل خود را حفظ کردند، چرا که ارتباط نزدیک و چهره به چهره اهمیت فراوانی دارد.

وی برقراری ارتباط اقتصادی و صنعتی را یکی از امور مورد اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: باید سیاست های اقتصادی دولت حامی فعالیت های اقتصادی سیاست گرا باشد، بر اساس این نظریه و دیدگاه، در سال جاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان منابع، که ۲۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق توسعه ملی و مابقی به چند بانکی است، که با صندوق توسعه ملی مشارکت می کنند، در اختیار فعالیت های تولیدی صادراتی در کشور قرار گرفته که به صورت تسهیلات بانکی با نرخ ۱۳.۵ درصد در اختیار قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از ابتدای سال جاری ۵۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ به واحدهای تولیدی که تقاضاهای خود را از طریق بانک ها ارائه کرده اند مورد استفاده قرار گرفته است و مابقی نیز تا پایان سال پرداخت می شود، سال گذشته نیز این تسهیلات بود، اما با نرخ ۱۱ و ۱۶ درصد در اختیار قرار می گرفت، اما این سال با نرخ متوسط ۱۳.۵ درصد پرداخت می شود.

این خبر تکمیل می شود...

اقتصادی نمایشگاه فعالیت تومان میلیارد شریعت تجارت ارتباط گرفته اختیار نمایشگاهی انتقال پرداخت مداری تولیدی تسهیلات برگزار صندوق سیاست اهمیت توسعه استفاده مابقی معدن صادراتی بانکی جامعه بسیار نزدیک توانمندی اسلامی جمهوری تبادل اطلاعات گذشته مراکز اشاره واحدهای تخصصی