برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت: ما هرگونه حضور نظامی در خاک سوریه بدون جلب موافقت دولت را اشغالگری می‌دانیم.

مازندمجلس: بشار جعفری، رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات آستانه، گفت: دیدارهای سازنده و مفیدی با دو هیئت روسی و ایرانی داشتیم.
به گزارش نامه نیوز وی طی سخنانی در نشست خبری خود در پایان هفتمین دور از مذاکرات آستانه گفت: ترکیه از طریق هماهنگی با گروه تروریستی النصره خودروهای نظامی خود را به ادلب آورده است که این خلاف توافقات قبلی است.
مذاکره‌کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات آستانه افزود: بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب توافق حاصل شد و همه باید در مبارزه با عناصر گروه تروریستی النصره مشارکت داشته باشند.
جعفری گفت که جمهوری عربی سوریه، هرگونه حضور نیروهای نظامی خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه را تجاوز و اشغالگری می‌داند و بر این اساس با آن تعامل می‌کند.
وی افزود: ما از هرگونه اقدام که از ریخته شدن خون مردم سوریه جلوگیری و صلح را در سوریه برقرار کند، حمایت می‌کنیم.
مذاکره‌کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت: ما آماده مشارکت در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی سوریه به‌ویژه بعد از پیشروی ارتش سوریه و فروپاشی تروریست‌ها هستیم.
جعفری تأکید کرد که کنفرانس گفت‌وگوهای ملی سوریه در خاک روسیه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری عربی سوریه فقط به‌دست مردم سوریه تدوین خواهد شد.
رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت: همه باید بدانند که بر اساس توافق آستانه6، فقط باید نیروهای پلیس ترکیه در مواضعی مشخص مستقر شوند، اما این در حالی است که ترکیه نیروها و تجهیزات نظامی ارتش را نیز در این مناطق مستقر کرد که این به‌منزله اشغالگری و تجاوز است.
هفتمین دور از مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه از صبح دیروز هشتم آبان ماه آغاز شد.
مذاکرات آستانه به‌ابتکار عمل "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و بر اساس توافق وی با "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهوری ترکیه در ماه دسامبر سال 2016 میلادی سپس موافقت مقامات جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سه‌جانبه مسکو ــ آنکارا ــ تهران آغاز شد.
سوریه آستانه مذاکرات ترکیه جعفری مشارکت نظامی اشغالگری توافق موافقت جمهوری تجاوز نیروهای کنفرانس رئیس‌جمهوری روسیه هرگونه گفت‌وگوهای مستقر تروریستی هستیم آماده نمایندگان هفتمین مذاکره‌کننده النصره افزود