برگزیده ها
بدرقه نذورات مردمی به سمت کربلا

مازندمجلس: آیین فرستادن نذورات شهروندان به عراق به مناسبت اربعین حسینی در قالب برنامه «نذر اربعین» سه‌شنبه ۹ آبان با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، آیین فرستادن نذورات شهروندان به عراق به مناسبت اربعین حسینی در قالب برنامه «نذر اربعین» با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، امیر عبدالحسینی معاون هنری و مدیران مناطق سازمان فرهنگی هنری، سه‌شنبه ۹ آبان در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام حسن ناصری‌پور گفت: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری برای اربعین از دهه سوم محرم آغاز شد. این برنامه‌ها همچون؛ نمایشگاه عکس اربعین، اجرای بزرگترین گروه تعزیه عراق، برنامه‌های فرهنگی مختلف در میدان امام حسین(ع) و مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه تهران است.

وی افزود: امروز آغاز ویژه‌برنامه‌های اربعین با ارسال هدایا و نذوراتی است که توسط مردم تهران جمع آوری شده. مسئولیت برگزاری این مراسم برعهده کانون‌ها در فرهنگ‌سرا‌ها بود. در این ویژه برنامه همه مناطق تلاش کردند به خصوص منطقه ۱۷ که هفته گذشته هم سه کامیون از نذورات جمع آوری شده مردم را به عراق فرستادند.

ناصری‌پور بیان کرد: نذورات جمع‌آوری شده در این ویژه‌برنامه، ۱۵ میلیون تومان وجه نقد، ۳۵ هزار بسته آجیل، ۳ تن میوه، ۵ تن آب معدنی، ۲هزار بسته نان، هزار کارتن قند و شکر و چای، هزار بسته ظروف یکبار مصرف و هزار عدد هم پتو و چادر برای استراحت است.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری «نگاه دینی ستون فقرات کار فرهنگی است» گفت: اجتماع عظیم اربعین یک اجتماع ۲۰ میلیونی و بی‌سابقه در دنیا است. پیاده‌روی اربعین یکی از اتفاق‌های بزرگی است که شیعه هم باید قدردان آن باشد و هم در تقویت آن بکوشد.

ناصری‌پور در پایان گفت: اعزام چند کاروان‌ در روز جمعه از میدان امام حسین(ع)، طرح «من و دوست اربعینی‌ام»، آماده کردن بسته‌های فرهنگی و برای زائران در مرز مهران و راهپیمایی جامانده در روز اربعین از میدان امام حسین(ع) به طرف حرم شاه عبدالعظیم حسنی از جمله برنامه‌های اربعین است.

در ادامه مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری با تشکر از حاضران در مراسم گفت: افتخار بزرگی است برای سازمان فرهنگی هنری که در محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی در میدان امام حسین (ع) و در مناطق دیگر شهر تهران باشد.

وی افزود: از مردم تشکر می‌کنم زیرا خودشان نذورات را آوردند و خودشان در فرهنگ‌سراها بسته‌بندی کردند. بانوان در جمع‌آوری نذورات نقش مهمی داشتند. مهم نیست چه کسی با چه اعتقادی داستان کربلا را می‌خواند. هرکسی بخواند به شهدای کربلا درود می‌فرستد.

صلاحی درباره راهپیمایی روز اربعین گفت: امروز سومین سالی است که از میدان امام حسین(ع) به طرف حرم عبدالعظیم حسنی مراسم راهپیمایی داریم. سال گذشته حدود یک میلیون نفر در این مراسم پیاده‌روی شرکت کردند و با وجود اینکه ایستگاه‌های صلواتی آماده پذیرایی از مردم بود اما خیلی از شهروندان خودشان پذیرایی می‌کردند. در حقیقت این پیاده‌روی یک کار مردمی بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان از کسانی که برای برنامه‌های اربعین زحمت کشیده‌اند به ویژه اعضای کانون و کانون‌های مشارکتی، تشکر کرد.

در این مراسم ماشین‌های نذورات مردم با اجرای برنامه سنج و دمام، چاوشی خوانی و با حضور مردم به سوی عراق بدرقه شدند.
اربعین فرهنگی میدان مراسم نذورات مناطق برنامه‌های ناصری‌پور تهران خودشان پیاده‌روی کربلا راهپیمایی برنامه صلاحی اجتماع میلیون پایان عبدالعظیم جمع‌آوری آماده پذیرایی بزرگی اجرای الاسلام محمود حسینی شهروندان معاون بدرقه امروز افزود مردمی برگزار گذشته