برگزیده ها

مازندمجلس: بکی از فعالان اصلاح طلب گفت:باز‌تاب‌های منفی در معرفی وزیر علوم، اعضای فراکسیون امید را بیش از سایر فراکسیون‌ها تحت تاثیر قرار داد.

مازندمجلس:
در این معنا که طیفی از نمایندگان فراکسیون امید قصد نداشتند به وزیری که مورد اعتراض اصحاب رسانه دانشگاه و اساتید قرارگرفته رای ندهند. هر چند شرایط مناسب برای معرفی وزیر علوم وجود نداشت، اما فراکسیون امید تحت تاثیر فضای دانشگاه‌ها قرارگرفت.
اما اگر این عدم انسجام از سوی اعضای فراکسیون امید در نوع رای اعتماد به وزیر نیرو همه قابل ذکر باشد،باید رفتار فراکسیون امید را ناشی از آشفتگی در مدیریت این فراکسیون دانست. زیرا آقای اردکانیان مشکلاتی که وزیر علوم درکارنامه خود داشتند اعم از مخالفت دانشجویان و دانشگاهان را در مسیر رای اعتماد نداشت. آقای اردکانیان هم کارنامه اصلاح‌طلبانه‌تری از آقای غلامی دارد و هم از تخصص بیشتری در حوزه هدایت وزرات نیرو برخوردار است از این رو نباید فراکسیون امید رفتار غیر هماهنگی را در مورد آقای اردکانیان از خود بروز می‌داد.
در نتیجه اگر عدم انسجام فراکسیون امید در مورد هر دو وزیر وجود داشته باشد؛ نشان از آشفتگی داخلی این فراکسیون است. واقعیت این است که عملکرد فراکسیون امید بر مجموعه اصلاح‌طلبان در آینده و نوع نگاه مردم به شورای عالی اصلاحات تاثیر گذار خواهد بود. در مورد اخیر اگر فراکسیون امید دلیل خاصی برای عدم انسجام خود نداشته باشد مجموعه اصلاح‌طلبان باید در آینده پاسخگوی عملکرد خود باشند. به عبارت بهتر خوب و بد عملکرد اعضای فراکسیون امید به پای عملکرد آقای دکترعارف نوشته خواهد شد. اما اگر عدم انسجام در فراکسیون امید تنها به دکتر غلامی خلاصه شود، به طور یقین نکته مثبتی درکارنامه فراکسیون امید خواهد بود. البته اگر این چنین بود به طور یقین اعضای فراکسیون امید باید به صورت هماهنگ به دکتر غلامی رای نمی‌دانند اما با توجه به نگاه نیم بند اعضای فراکسیون امید به اعتراضات دانشگاه‌ها نگاه مثبتی از عملکرد این فراکسیون در نزد افکار عمومی جامعه و مجموعه اصلاح‌طلبان به وجود نخواهد آمد.
فراکسیون عملکرد اعضای انسجام آشفتگی اردکانیان اصلاح‌طلبان مجموعه غلامی مثبتی آینده رفتار نداشت تاثیر دانشگاه‌ها اعتماد درکارنامه