برگزیده ها

مازندمجلس: دولت آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) از تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه کوبا حمایت کند و برخلاف دولت قبلی ایالات متحده که به دنبال کاهش تنش و بهبود روابط با این کشور آمریکای لاتین بود، عمل کند.

مازندمجلس: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: هر ساله مجمع عمومی سازمان ملل در انتقاد از تحریم‌ها علیه دولت کوبا رای می‌دهد و هر سال هم آمریکا رای منفی می‌دهد اما سال گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و برای اولین بار به دنبال کاهش تنش‌ها رای مثبت برای لغو تحریم‌ها داد و باعث شد تا روابط بین این دو رقیب دوران جنگ سرد بهبود یابد اما رای منفی امروز (چهارشنبه) نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مسیری را که دولت قبلی آمریکا پیمود تا روابط میان دو کشور گرم شود، نفی می‌کند و این بدان معناست که آمریکا همچنان بر سر تعهدات خود مبنی بر تحریم اقتصادی کوبا ادامه می‌دهد. این رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است امروز برگزار شود در بحبوحه بحران حملات مرموز علیه کارمندان و دیپلمات‌های سفارت آمریکا در هاوانا برگزار می‌شود.
اگرچه آمریکا رسما هاوانا را مسئول و مقصر این حملات ندانسته اما این مساله باعث شده تا روابط بین دو کشور مخدوش شود.
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره‌ای به حملات مرموز در تاثیرگذاری رای منفی آمریکا نکرد اما تاکید داشت که حقوق بشر و دموکراسی در کوبا باید الزامی و اجباری شود.
وی ادامه داد: کوبا مدت‌هاست که به نقض حقوق بشر به ویژه در دولت‌های گذشته متهم است و ما به دنبال بهبود اوضاع در این کشور هستیم.
در همین حال ۱۰ تن از سناتورهای دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور نوشتند: اگر سیاست کهنه آمریکا در قبال کوبا ادامه پیدا کند مردم این کشور ضرر زیادی می‌بینند.
آمریکا ادامه روابط می‌دهد حملات تحریم‌ها هاوانا مرموز برگزار امروز دنبال گزارش می‌کند عمومی گذشته رئیس‌جمهوری بهبود