برگزیده ها
یک مسئول:ایران به هاب صادراتی کامیون در خاورمیانه تبدیل می شود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سایپا دیزل گفت: ایران در تلاش است تا به هاب (مرکز) صادراتی ولوو در خاورمیانه، شمال آفریقا و کشورهای همسود (CIS) تبدیل شود و از این نظر، امکانات و زیرساخت های موجود در ایران به مراتب بهتر از زیرساخت های موجود در سایر کشورهای منطقه است.

مازندمجلس: «رسول محمد صادقی» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به تشکیلات GTO این شرکت که در خطوط تولیدی مستقر در ایران نیز در حال فعالیت اند و در زمینه ارتقای کمی و کیفی خط تولید، آموزش پرسنل و رفع ایرادات موجود تلاش می کنند، گفت: هدف ما این است که در آینده نزدیک با همکاری با ولوو در قالب شرکت مشترک (جوینت ونچر) بتواند کامیون تولید و به فروش برساند.
محمد صادقی با اشاره به تحریم ها، اظهار داشت: کامیون های غیر اروپایی در سال های تحریم موفق شدند سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند، اما به دلیل کیفیت بالا تولیدات این شرکت با هیچ شرکت دیگری قابل قیاس نیست.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، سهم این شرکت از بازار ایران تا پایان امسال به 50 درصد خواهد رسید و طی سال های آینده به 70 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش سهم ولوو از بازار کامیون ایران به 50 درصد تا سال 97، گفت: این سهم در سال های آینده به 70 درصد ارتقاء خواهد یافت.
مدیر این شرکت گفت :همکاری 2 شرکت سایپادیزل و ولوو در 30 سال گذشته با وجود فراز و نشیب ها، اما با دوام بوده است که دلیل اصلی آن کیفیت بالای خودروهای تولیدی و سازگاری آن با شرایط ایران است.
به گفته این مقام مسئول، کامیون های تولیدی این شرکت علاوه بر ایمنی و کیفیت بالا، از مصرف سوخت پایینی برخوردار بوده و با شرایط مختلف آب و هوایی ایران (سرما، گرما، شرجی و ...) سازگاری بالایی دارند.
وی بیان داشت: یکی از موضوعاتی که با قوت از سوی این شرکت دنبال می شود، مسائل زیست محیطی است، به طوری که کامیون های تولیدی معمولا پس از کارکرد دستکم یک میلیون کیلومتر، راهی تعمیرگاه ها می شوند.
وی خاطرنشان کرد: تداوم همکاری دوجانبه سایپا دیزل و ولوو مستلزم عرضه محصولات به قیمت مناسب، تعریف شرایط مالی مناسب، تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش است و در تلاشیم خدمات پس از فروش و شبکه خدماتی را در حد استاندارد این شرکت در ایران نیز ارتقاء دهیم.
به گزارش ایرنا، روز گذشته (سه شنبه) 75 هزارمین کامیون ولووی تولیدی در ایران با حضور مدیرعامل ولوو تراکس تحویل مشتری شد.
برخی آمارها نشان می دهد در سال 2003 و 2004 ایران به ترتیب به عنوان بیست و یکمین و بیست و هشتمین کشور صادرکننده کالا به سوئد به شمار می رفت، اما یکسال بعد (2005) کشورمان از فهرست 30 کشور صادر کننده به این کشور مرفه حوزه اسکاندیناودی خارج شد.
در چند سال گذشته که تحریم ها مانع از رونق یابی روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری ایران و سوئد به یک چهارم کاهش یافت و از 10 میلیارد کرون (یک میلیارد و 100 میلیون دلار) به حدود 2.5 میلیارد کرون (282 میلیون دلار) رسید.
از طرف دیگر، آمارهای انتشار یافته از میزان مبادلات بین دو کشور در سال 2014 (پیش از توافق هسته ای) تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات از آن کشور نشان می داد. به طوری که از حدود 345 میلیون دلار مبادلات تجاری در آن سال، 14 میلیون 666 هزار دلار صادرات ایران به سوئد بود در حالی که سهم صادرات سوئد به ایران ارزشی معادل 330 میلیون و 150 هزار دلار داشت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065* 6075*خبرنگار: محمد ملک دار * انتشار: زهرا هجینی نژاد

اقتصاد

رسول محمد صادقی

ولوو

هاب صادراتی

کامیون میلیون تولیدی بازار تحریم گذشته شرایط میلیارد مبادلات همکاری صادرات کیفیت آینده اقتصادی صادقی اشاره ایرنا تجاری خبرنگار تولید انتشار صادراتی خدمات مناسب افزایش سازگاری برنامه مسئول ارتقاء