برگزیده ها
نبود متقاضی مسکن مهر چالش بزرگ شهر جدید بینالود

مازندمجلس: مدیرعامل شهر جدید بینالود با تأکید بر اینکه رکود صنعت ساختمان در سال‌های گذشته باعث شده است بسیاری از واحدهای مسکن مهر در این شهر فاقد متقاضی باشند، گفت: از ۳۷۰۰ واحد مسکونی مهر در این شهر ۲۲۰۰ واحد فاقد متقاضی‌ است.

مازندمجلس:، حمیدرضا یزدانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تأکید بر اینکه رکود صنعت ساختمان تأثیر بسزایی در عدم استقبال از واحدهای مسکن مهر در شهر بینالود داشته است، گفت: در شهر جدید بینالود 3700 واحد مسکونی احداث شد، اما عدم استقبال از سوی متقاضیان و رکود صنعت ساختمان باعث شد تا 2200 واحد مسکونی مهر از 3700 واحد مورد اشاره، فاقد متقاضی بماند. 

یزدانی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال جهش خوبی در استقبال متقاضیان از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی صورت گرفته است، گفت: به هر حال عدم استقبال از واحدهای مسکن مهر یکی از چالش‌های این شهر است، چرا که معتقدیم زمان مناسبی برای بارگذاری این تعداد واحد مسکونی نبود. 

به گفته وی، شهر بینالود تا حدود زیادی به صنعت ساختمان وابسته است و تا زمانی که صنعت مسکن رونق نگیرد، استقبال از واحدهای مسکن مهر نیز با کندی صورت خواهد گرفت. 

یزدانی با تأکید بر اینکه افزایش 10 میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر می‌تواند استقبال از واحدهای مسکن مهر را افزایش دهد، گفت: سال گذشته 36 نفر از متقاضیان مسکن مهر برای ثبت نام در این واحدهای فاقد متقاضی ثبت نام کرده‌اند و امسال نیز 300 نفر در انتظار پیش‌فروش قرار دارند. 

به گفته وی، هزینه هر واحد مسکونی مهر با احتساب آورده متقاضیان 50 میلیون تومان است. 

یزدانی اضافه کرد: به هر حال ساخت مسکن مهر با سیاست راه و شهرسازی بوده و تأکید بر ساخت روبنایی و خدمات زیربنایی باعث شده تا امسال شاهد رشد 10 برابری متقاضیان مسکن مهر باشیم. 

وی تأکید کرد: شهر جدید بینالود در آینده نزدیک علاوه بر اتصال به قطار شهری مشهد، به راه‌آهن سراسری نیز متصل می‌شود که این اقدام یکی از مصوبات مشهد 2017 بود. 

وی ادامه داد: دو هفته قبل نیز کریدور راه‌آهن سراسری شهر بینالود مشخص شده و به تأیید راه‌آهن رسیده است و نقشه‌برداری آن به زودی آغاز می‌شود. 

به گفته وی، در شهر جدید بینالود سال گذشته 2 مدرسه احداث و تکمیل شد و امسال نیز 2 مدرسه جدید دیگر احداث خواهد شد. 

م

بینالود واحدهای استقبال متقاضیان مسکونی مسکو متقاضی یزدانی تأکید امسال راه‌آهن احداث ساختمان اینکه سراسری مدرسه گذشته افزایش میلیون اشاره