برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به آسیا به منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره نمی‌رود.

مازندمجلس:   خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد: زمان کافی در برنامه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازدید از منطقه غیرنظامی شده میان دو کره وجود ندارد و بنابراین وی به این منطقه نمی‌رود.

یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ قرار است از کمپ هوم فریز که یک پایگاه نظامی در 40 مایلی جنوب سئول است، بازدید کند.
سفر ترامپ به آسیا در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ صورت می‌گیرد.
تمام روسای جمهوری آمریکا به جز یکی از زمان رونالد ریگان از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره بازدید کرده‌اند.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در جریان سفر 2012 خود به سئول به این منطقه رفت و به سربازان مستقر در مرز گفت که اختلاف نظر میان دو کره باید حل و فصل شود و این نیاز به اقداماتی برای شفاف سازی دارد.
همچنین تعدادی از مقام‌های دولت ترامپ از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و مایک پنس، معاون ترامپ همگی در این سفر هستند.
در همین حال کاخ سفید مساله عدم بازدید ترامپ از منطقه غیرنظامی شده دو کره را کم اهمیت جلوه داد و اعلام کرد که این مساله به دلیل نگرانی‌های امنیتی صورت نمی‌گیرد. اگرچه کارشناسان می‌گویند بازدید ترامپ از این منطقه می‌توانست باعث افزایش تنش‌ها شود.
پیشتر اعلام شده بود ترامپ به این منطقه می‌رود.
ترامپ روز جمعه آمریکا را به مقصد ژاپن، کره‌ جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین ترک می‌کند و قرار است در چندین نشست حضور یابد.
وی همچنین قرار است برای نخستین بار با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین که به نقض حقوق بشر متهم است دیدار کند.
ترامپ منطقه بازدید آمریکا اعلام غیرنظامی رئیس‌جمهوری مساله همچنین فیلیپین تنش‌ها مقام‌های نمی‌رود گزارش افزایش