برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات ساخت دو راکتور جدید اتمی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد که نخستین راکتور آن به عنوان دومین نیروگاه اتمی کشور سال ۲۰۲۴ تکمیل و افتتاح می‌شود.

مازندمجلس: علی‌اکبر صالحی در نشست با امام جمعه بوشهر با اشاره به توسعه روابط همکاری ایران و روسیه در اجرای طرح‌های نیروگاه اتمی اظهار داشت: در این راستا برنامه‌‌ها و طرح‌های نیروگاهی مختلفی تدارک دیده شده که همکاری‌ها در این زمینه با طرف روسی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت هر نیروگاه یک‌هزار مگاواتی اتمی 5 میلیارد دلار است افزود: هر راکتور اتمی یک‌ هزار مگاواتی اتمی  برای تولید انرژی پاک برق تا 100 سال عمر دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کشور روسیه برای ادامه همکاری ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی در ایران آماده است تصریح کرد: روسیه برای ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی در ایران اعلام همکاری کرده است.
صالحی با اشاره به اینکه بوشهر به عنوان مرکز نیروگاه اتمی کشور شناخته شده است خاطرنشان کرد: با تکمیل دو راکتور جدید اتمی در بوشهر که عملیات گودبرداری آن با حضور مقاومات ایرانی و روسی آغاز شد، این شهر به عنوان مرکز نیروگاه اتمی کشور معرفی و شناخته شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد مرکز نیروگاه اتمی در بوشهر خدمات ویژه‌ای در کنار آن به این استان ارائه می‌کند افزود: استان بوشهر با توسعه این مراکز علمی، فناوری و استراتژیک، روی سکوی پرش قرار گرفته و در شرایط خاصی برای توسعه و پیشرفت قرار دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تکمیل دو راکتور اتمی در دست ساخت بر اساس برنامه‌زمان‌بندی تصریح کرد:عملیات ساخت دو راکتورجدید اتمی، در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد که  نخستین راکتور آن به عنوان دومین نیروگاه اتمی کشور سال 2024 تکمیل و افتتاح می‌شود.
بوشهر نیروگاه راکتور انرژی اشاره تکمیل اینکه عنوان روسیه توسعه همکاری تصریح استان شناخته نیروگاه‌های عملیات طرح‌های دومین صالحی ادامه مگاواتی افزود