برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر عراق تاکید کرد که مذاکره با اقلیم کردستان این کشور براساس شروط دولت مرکزی خواهد بود.

مازندمجلس: شبکه تلویزیونی المنار لبنان، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: گفت‌وگوی بین بغداد و اقلیم کردستان عراق "براساس شروط بغداد" و براساس قانون اساسی و در چارچوب عراق واحد و یکپارچه خواهد بود.

وی افزود: جهان از وحدت و حاکمیت سرزمینی عراق و حاکمیت قانون اساسی این کشور حمایت کرد. جهان پشتیبانی زیادی از ما درباره اقدامات برای حمایت از وحدت عراق و اعمال حاکمیت ساختار حکومت فدرال دارد. این دستاورد بزرگی است که عراقی ها برای اولین بار بدون نبرد کسب کردند.
العبادی بر لزوم عدم اجازه برای ریخته شدنِ بدون توجیه خون عراقی ها تاکید کرد و گفت: دستورات اکید ما به نیروهایمان مبنی بر عدم برخورد با اقلیم است. حتی در مواردی هم که مجبور به این کار هستیم، ضمن اعمال حاکمیت قانون، سطح برخورد و مقابله را کاهش می دهیم.
وی از اهمیت استقرار حاکمیت دولت فدرال بر سراسر مناطق عراق بویژه مناطی که نیروهای اقلیم کردستان این کشور بعد از سال 2003 میلادی در آنجا حضور یافتند، تاکید کرد و گفت: حاکمیت و کنترل بر مرزها از اختیارات انحصاری دولت فدرال است.
نخست وزیر عراق افزود: مدیریت مشترکی در گذرگاههای مرزی بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق وجود ندارد بلکه هرچه هست، صرفا مدیریت دولت مرکزی است.
وی تصریح کرد: نیروهای اقلیم تجمع کرده و در برخی موارد تحریک به کشتن نیروهای دولت فدرال کردند اما با این وجود، ما خواهان خویشتنداری و مهار اوضاع شدیم. برخی از شبکه های ماهواره ای در اقلیم کردستان تحریک به کشتن سربازان عراقی  کرده و به آن افتخار هم می کردند... نمی خواهیم هموطنان کرد ما احساس ترس کنند بلکه می خواهیم همگی احساس امنیت و آرامش کنند.
نخست وزیر عراق وعده آزادسازی بخش القائم در استان الانبار از دست گروه داعش در چند روز آینده را داد و درباره تداوم بسیج کردن تروریست ها هشدار داد و برخی طرف ها را بدون ذکر نام به تلاش برای بازگرداندن "گفتمان نفرت افکنی" متهم کرد.
اقلیم حاکمیت کردستان فدرال العبادی براساس نیروهای قانون برخورد مدیریت تحریک احساس خواهیم تاکید مرکزی درباره بغداد تصریح اساسی افزود اعمال حمایت عراقی