برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بحث موسسات مالی و امثال پدیده و رانت‌ها از آمریکا برای ما بدتر است و اگر این‌ها را درست کنیم، ترسی از آمریکا نیست.

مازندمجلس: مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به قرائت و بررسی گزارش کمیسیون امنیت مجلس در مورد روند اجرای برجام اختصاص داشت، پس از قرائت این گزارش اعلام کرد: گزارشی که توسط کمیسیون امنیت ارائه و بحث‌های آن در این زمینه مطرح شد، باید به دانش و آگاهی ملت بیفزاید و ما را از سردرگمی درآورد.
وی افزود: خوشبختانه بجز یکی دو نفر از نمایندگان که به یاد دلواپسی افتادند، نمایندگان مطالب خوبی را در این زمینه مطرح کردند.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با یک قطعنامه در اثر برجام توانستیم، همه قطعنامه‌های تحریمی را یک‌جا از بین ببریم، ما ‌موفق شدیم حق مسلم خودمان را که غنی‌سازی اورانیوم است، به‌دست بیاوریم و تحریم‌های کشتیرانی، بیمه و بانکی را برداریم اما چه کنیم که با بدعهدی آمریکا مواجه هستیم.
عضو کمیسیون امنیت مجلس همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای برجام همین است که مذاکره کردیم و بعد فهمیدیم که نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها آن هم از نوع ترامپیست به آن اعتماد کنیم.
او تاکید کرد: ما اکنون در اوج اقتدار قرار داریم. شرایط سوریه،‌ عراق و حتی توطئه اقلیم کردستان را ببینید، نشان می‌دهد که ما در اوج اقتدار قرار داریم و معتقدم همه کسانی که پس از این هم مسئول شدند، باید این قانون را اجرا کنند.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه مادر تحریم‌ها دیروز موش زایید، دیدیم همان افرادی که قبلاً هم تحریم شده بودند، مجدداً در لیست تحریمی قرار گرفتند اما نکته این است که همه ما باید بدانیم در این کشور رهبری، مردم، انسجام داخلی، قدرت دفاعی و دیپلماسی با هم هستند و کسی نمی تواند بین این ها جدایی افکند.
او خاطرنشان کرد: ما اصلاح‌طلبان بیشترین پشتیان سپاه در مقابل آمریکایی‌ها هستیم. کسی نمی‌تواند بین ما اختلاف بیندازد بنابر این باید توجه کنیم با این وحدت و انسجام می‌توانیم اقتدار بیشتری را بدست آوریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اعلام کرد: دشمن مسائل اقتصادی این کشور را هدف گرفته است و اگر نتوانست با اروپا هماهنگ باشد، در مسائل اقتصادی یک‌جانبه علیه ما وارد کار شود.
کواکبیان در پایان گفت: همانطور که سران سه‌قوه هم در جلسه اخیر خود مطرح کرده‌اند باید بدانیم که بحث موسسات مالی و امثال پدیده رانت‌ها و فساد داخلی این ها از آمریکا برای ما بدتر است. اگر این ها را درست کنیم ترس از آمریکا نیست.
کمیسیون امنیت آمریکا اقتدار کواکبیان برجام گزارش اقتصادی خاطرنشان هستیم آمریکایی‌ها داریم داخلی انسجام بدانیم مسائل اسلامی اعلام قرائت پشتیان اصلاح‌طلبان زمینه خوشبختانه یادآور شورای نمایندگان تحریمی