برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد،اغتشاش‌ها در اقلیم کردستان عراق هشداری برای آغاز دوباره درگیری‌های طایفه‌ای و برهم خوردن ثبات در کل کشور است.

مازندمجلس: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ایاد علاوی، معاون رئیس جمهور عراق در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت، از اتفاقات و اغتشاش‌هایی که در برخی مناطق کردستان عراق رخ می‌دهد نگران هستیم و این اتفاقات نسبت به آغاز دوباره درگیری‌های طایفه‌ای و برهم خوردن ثبات در کل عراق هشدار می‌دهند.

علاوی در ادامه همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و خردورزی و پایبندی به قوانین و قانون اساسی کشور، حفظ زبان گفتگو و تفاهم برای حل اختلافات سیاسی، رسیدگی به بحران‌های موجود در روابط اربیل و بغداد و نیز روابط داخلی میان گروه‌های کرد دعوت کرد.
همچنین سروت عبد الواحد، از نمایندگان پارلمان عراق با تاکید بر اینکه جنبش تغییر خواستار تبدیل ساختار حکومتی در اقلیم به پارلمانی است، اظهار داشت: نمایندگان وابسته به جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان تصمیم گرفتند به حضور در جلسات جهت بررسی قانون ریاست اقلیم و تقسیم اختیارات رئیس ادامه دهند.
نوشیروان مصطفی، چهره سیاسی کرد جنبش تغییر را در سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از استعفا از حزب اتحادیه میهنی کردستان تاسیس کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از عبد الواحد اعلام کرد، جنبش (تغییر) خواستار تغییر کامل قوانین (مربوط به ریاست اقلیم) جهت تبدیل ساختار حکومتی در اقلیم به پارلمانی است زیرا اختیارات گسترده رئیس اقلیم باید تقسیم شوند.
عبد الواحد تاکید کرد، آنچه اهمیت دارد، برگزاری انتخابات در زمان مقررش است.
این نماینده پارلمان عراق افزود: تاخیر در برگزاری انتخابات در این بازه زمانی اقدامی نادرست است، اگر انتخابات برای دو یا سه ماه به تعویق بیفتد، امری واقع‌بینانه است اما تاخیر هشت ماهه طولانی و زیاد است.
عبد الواحد ادامه داد: معتقدم حزب دموکراتیک و اتحادیه میهنی کردستان به دنبال آن هستند که وضعیت فعلی به همین شکل و بدون برگزاری انتخابات حفظ شود.
اقلیم کردستان تغییر الواحد انتخابات پارلمان برگزاری ادامه علاوی حکومتی پارلمانی ریاست اتحادیه تاخیر میهنی ساختار اختیارات تقسیم تاکید قوانین اتفاقات طایفه‌ای درگیری‌های قانون سیاسی خواستار هشدار نمایندگان روابط تبدیل