برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارسال محموله ۱۹۰ تنی دارو و تجهیزات پزشکی به کشور عراق ویژه اربعین خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مصطفی محمدیون با بیان اینکه محموله ۱۹۰ تنی دارو و تجهیزات ارسالی هلال احمر به کشور عراق شامل دستگاه های فشارسنج، اکسیژن ساز، نوار قلب، شوک مصنوعی و داروهای مصرفی است، افزود: دارو و تجهیزات ارسالی هلال احمر به کشور عراق در ایام اربعین سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

ارائه خدمات درمانی هلال احمر در درمانگاه ها، پایگاه های اقماری و ۲ بیمارستان در کشور عراق

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات درمانی هلال احمر در ۹ درمانگاه و ۲ بیمارستان در شهر کربلا گفت: عوامل مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ۹ پایگاه امدادی جمعیت در مسیر نجف تا کربلا، ۹ پایگاه در شهر نجف، ۳ پایگاه در شهر کاظمین و سامراء (پایگاه سامرا و امامزاده محمد) به ارائه خدمات درمانی به زائران می پردازند و محموله دارو و تجهیزات جمعیت هلال احمر ایران در درمانگاهها و پایگاه های امدادی هلال احمر توزیع می شود تا در صورت نیاز تمام زائران در ایام اربعین حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق برخوردار شوند.

محمدیون به ارسال ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۵ دستگاه آمبولانس معمولی، ۱۹۰ تن دارو و تجهیزات، و اعزام یک هزار و ۴۰۰ نفر کادر پزشکی، پرستاری و سایر عوامل به کشور عراق، اشاره کرد و گفت: در سال جاری کانکس، جایگزین چادرهای درمانی شده است.

هزینه بیش از ۱۰ میلیارد تومانی هلال احمر در ایام اربعین

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر کمک به مردم در داخل کشور و در بحران های طبیعی است، تاکید کرد: هلال احمر به هیچ عنوان مجموعه دولتی نیست و از بودجه دولت برای ارائه خدمات در ایام اربعین استفاده نمی کند، خدماتی هم که در خارج از کشور از سوی هلال‌احمر انجام می‌شود، براساس اساسنامه جمعیت به آن واگذار شده است.

محمدیون ادامه داد: علیرغم اینکه در حالت عادی در سفرهای زیارت عتبات عالیات برای ارائه خدمات درمانی هلال احمر مبلغ ۱۶۰ هزار ریال از سوی سازمان حج و زیارت به هلال احمر پرداخت می شود این رقم در مراسم اربعین سال جاری به ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وی اعلام کرد: این مبلغ با توجه به شرایط خاص مالی جمعیت دریافت می شود و به هیچ وجه با خدمات امدادی و درمانی ارائه شده توسط هلال احمر انطباقی ندارد چرا که تنها در بخش درمانی و خرید دارو بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات هلال احمر در مراسم اربعین سال جاری هزینه شده است و اگر از تمامی زائرانی که برای ایام اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند مبلغ ۵ هزار تومان دریافت شود، تنها بخش کمی از هزینه های هلال احمر در ایام اربعین جبران شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه تاکید کرد: به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات درمانی به زائران دیگر کشورها در مراسم اربعسن حسینی ۱۲۰ مترجم مسلط به زبان های عربی – انگلیسی هم اقدام شده است.

افزایش ۲۲ درصدی توان هلال احمر برای انجام عملیات امداد و نجات در اربعین امسال

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی توان هلال احمر برای انجام عملیات امداد و نجات در اربعین امسال، اعلام کرد: ۵ فروند بالگرد در پایانه های مرزی هلال احمر در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان مستقر شده و آماده انجام عملیات است.

محمدیون گفت: چهار قرارگاه مرزی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام دایر شده است و با استقرار ۹۴ دستگاه آمبولانس (۲۵ آمبولانس در کرمانشاه، ۳۳ آمبولانس در خوزستان، ۳۶ آمبولانس در ایلام) و ۴۵ دستگاه خودروی نجات آماده عملیات در این پایانه ها، تدابیر لازم برای ارائه خدمات امدادی به زائران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه پنج فروند بالگرد در پایانه های مرزی جمعیت هلال احمر مستقر شده است، عنوان کرد: در هر پایانه مرزی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر مستقر شده و در صورت وقوع حادثه خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری تاکید کرد: پیش بینی اسکان اضطراری در شرایط ویژه و حوادث غیر مترقبه نیز از سوی هلال احمر انجام شده است و با برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری، اسکان اضطراری هموطنان در این پایانه ها امکان پذیر خواهد شد.

محمدیون با اشاره به آماده باش ۴۶۳ پایگاه در سراسر کشور برای پوشش امدادی مراسم اربعین اعلام کرد: ۸۰ پایگاه در استان‌های معین سه استان مرزی پیش بینی شده است و در سه استان دارای پایانه مرزی یعنی کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز ۹۷ پایگاه ثابت و موقت پیش بینی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: برای خدمت رسانی در ۴ قرارگاه مرزی بیش از ۷ هزار نفر روز نیرو به کار گرفته شده است.

 

جمعیت خدمات اربعین ارائه درمانی پایگاه اضطراری پایانه امدادی آمبولانس محمدیون دستگاه اسکان اشاره اعلام استان زائران عملیات مراسم شرایط کرمانشاه خوزستان تجهیزات ایلام اینکه هموطنان مستقر آماده ادامه هزینه پزشکی دبیرکل زیارت محموله تاکید عوامل کربلا قرارگاه ارسالی درمانگاه بیمارستان حسینی بالگرد دریافت تومان میلیارد افزایش درصدی عنوان فروند امداد ارسال