برگزیده ها

مازندمجلس: براساس یکسری اسناد متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، این سازمان ده‌ها سال پیش و در پی گزارش یکی از ماموران سابق اس‌اس به دنبال یافتن مکان اختفای هیتلر در کلمبیا بود.

مازندمجلس:   روزنامه دیلی میل نوشت:براساس این اسناد ماموران سیا در ابتدا ادعای این فرد که یک سرباز سابق واحد SS آلمان نازی بوده را جدی نگرفتند اما رئیس ایستگاه سیا در شهر کاراکاس بعدا این ادعاها را به همراه یک عکس برای مافوق‌های خود فرستاده بود.

این فرد گفته بود که شخصا با رهبر دیکتاتور آلمان نازی در میان یک جامعه از نازی‌های سابق در کشور کلمبیا آن هم در سال ۱۹۵۴ یعنی چندین سال پس از پایان جنگ جهانی دوم و مرگ هیتلر، دیدار کرده است.
این اسناد نشان می‌دهد که این فرد با نام فیلیپ سیتروئن، در سال ۱۹۵۴ نزد ماموران سیا رفته تا بگوید که با فردی که به ادعای او هیتلر بوده و در شهر تونجا واقع در شمال بوگوتا، پایتخت کلمبیا زندگی می‌کرده، دیدار کرده است.
در ادامه گزارش شده که ماموران سیا زمانی تلاش کردند تا به سراغ این فرد که ادعا شد در همان محل زندگی‌اش به او "پیشوا"  (فوهرر) می‌گویند و خود را آدولف شاتلمایر خوانده، بروند اما ظاهرا او به آرژانتین فرار کرده است.
با این حال سازمان سیا شدیدا نسبت به این ادعاها تردید داشت و بعدا توصیه کرد که این موضوع "کنار گذاشته شود".
این ادعاها اخیرا بعد از آنکه یک خبرنگار کلمبیایی به نام خوزه کاردناس، فایل‌های متعلق به بایگانی سیا را در توئیتر بازنشر کرد، مطرح شده‌اند. این اسناد در دهه ۱۹۹۰ همچنان محرمانه بوده‌اند.
سیتروئن ادعا کرده که به هنگام کار کردن برای یک شرکت راه‌آهن به این شهر رفته و در آنجا به مردی معرفی شده که "شدیدا شبیه به هیتلر بود و ادعا داشت هیتلر است".
همچنین براساس این سند، سیتروئن این فرد را در شهرکی که مملو از نازی‌های سابق آلمان بود، دیده است.
به گفته سیتروئن آلمانی‌های ساکن این شهرک این هیتلر ادعایی را به عنوان سمبلی از گذشته نازی می‌پرستیدند و از او به عنوان پیشوای بزرگ یاد کرده و همواره به او سلام نازی می‌دادند.
سیتروئن حتی به ماموران سیا عکسی را از خودش که در کنار این فرد نشسته و شباهت زیادی به هیتلر دارد نشان داد تا ادعاهایش را ثابت کند.


ماموران سیا این ماجرا را در یک یادداشت غیررسمی ثبت کردند و بعدا آن را به عنوان شایعه‌های خیالی رد کردند اما در سال ۱۹۵۵ یک مرد دیگر که با اسم رمز "Cimelody-۳" شناسایی شده همین ماجرا را مجددا نزد ماموران مطرح کرده و به آنها گفت که سیتروئن آن را برای دوستش تعریف کرده است.
به گفته این فرد نیز سیتروئن که تا آن موقع ساکن ونزوئلا بوده ادعا کرده بود که به خاطر سفرهای مکررش به کلمبیا به منظور کار برای یک شرکت کشتی‌رانی ماهی یکبار با این هیتلر ادعایی ارتباط دارد.
به گفته این فرد نیز این هیتلر ادعایی در ژانویه ۱۹۵۵ کلمبیا را به مقصد آرژانتین ترک کرد اما او دقیقا نگفت که به کجا رفته است.
بعد از طرح صحبت‌های Cimelody-۳ بود که ماموران سیا تصمیم گرفتند گزارشی رسمی درباره این اطلاعات به مافوق‌هایشان بفرستند.
در خاتمه جنگ جهانی دوم گمان برده می‌شود که هزاران تن از نازی‌ها بعد از سقوط حکومت رایش سوم به آمریکای جنوبی فرار کردند. از جمله جوزف منگله که از او به عنوان فرشته مرگ آشوویتز یاد می‌شود و همچنین آدولف ایکمان که به او عنوان معمار هولوکاست را داده بودند.
بر اساس اسناد رسمی به جای مانده از جنگ جهانی دوم، آدولف هیتلر در سال ۱۹۴۵ در پایان جنگ جهانی دوم و پیش از رسیدن سربازان روس به مقرش در برلین خودکشی کرد.
هیتلر سیتروئن ماموران کلمبیا عنوان جهانی اسناد آدولف ادعایی ادعاها آلمان Cimelody ماجرا همچنین شدیدا پایان ادعای براساس گزارش نازی‌های دیدار آرژانتین