برگزیده ها
در سفر پوتین به تهران توافق‌های بزرگی به دست می‌آید

مازندمجلس: معاون وزیر امورخارجه روسیه به سفر امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران برای حضور در نشست سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان اشاره کرد و گفت: در سفر امروز پوتین به تهران توافق های مهم و جدیدی به دست می آید.

مازندمجلس:
سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: اطمینان دارم سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران با کسب توافق های مهم و جدید برجسته خواهد شد و بزودی از آن آگاه می شویم.
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از ریابکوف در همایشی در شهر سوچی نوشت: بدیهی است در مذاکرات پوتین در تهران در مورد مسائل بین المللی ازجمله تشدید فشارها و تحریم ها از سوی آمریکا بر روسیه و ایران، گفت و گو خواهد شد.
رئیسان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان عصر امروز - چهارشنبه - در دومین نشست سران گردهم می آیند تا درمورد موضوعات منطقه ای، تروریسم و تقویت و توسعه همکاری های مشترک گفت وگو کنند.
دومین نشست سران کشورهای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان امروز با حضور روسای جمهوری سه کشور در تهران برگزار می‌شود.
رئیس جمهوری آذربایجان صبح امروز در راس هیاتی وارد تهران شد که ابتدا با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار می کند و پس از آن بعد از ظهر امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب می رود.همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه ظهر امروز وارد تهران می شود ، این سومین بار است که پوتین به تهران سفر می کند.
وی پس از دیدار با دکتر روحانی و شرکت در اجلاس سه جانبه به دیدار رهبر معظم انقلاب می رود.نخستین نشست رییسان جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در مرداد ماه سال 95 در باکو برگزار شد که پس از سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به تهران قرار شد نشست سه جانبه در تهران با محوریت موضوعات منطقه ای و توسعه همکاری های اقتصادی تشکیل شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز گذشته درباره برگزاری این نشست گفت: رییسان جمهوری ایران ، روسیه و آذربایجان در نشست سه جانبه در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی گفت وگو می کنند.
توسعه مسیر خط آهن کریدور جنوب به شمال از خلیج فارس و دریای عمان تا مرز جمهوری آذربایجان و مجموعه کشورهای مشترک المنافع می تواند در کنار تقویت همکاری میان کشورها موجب توسعه اقتصادی شود.
همچنین در این نشست قرار است روسای جمهوری ایران، آذربایجان و روسیه در خصوص همکاری در زمینه انرژی ، انرژی های فسیلی و برق گفت وگو کنند.
در دیدار دوجانبه دکتر روحانی و پوتین علاوه بر موضوع برجام ، مسایل منطقه ای از جمله عراق و سوریه نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

جمهوری تهران آذربایجان روسیه امروز دیدار پوتین توسعه همکاری اسلامی جانبه روحانی ریابکوف مشترک منطقه انرژی رییسان انقلاب همچنین اقتصادی روسای دومین تقویت کشورهای فدراسیون موضوعات برگزار