برگزیده ها
شیب تند افزایش تولید برنامه‌های موبایلی در 2 سال اخیر/ 47 درصد برنامه‌ها در سال 95 منتشر شده اند

مازندمجلس: بخشی از گزارش عملکرد سالانه یک صنعت اینترنتی در کشور نشان می‌دهد که تعداد برنامه‌های منتشر شده در سال 95 بیش از هر سال دیگری بوده به طوری که حدود 47 درصد برنامه‌های منتشرشده در این سال منتشر شده اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، بررسی آمار منتشر شده توسط یک بازار برنامه‌های اندرویدی ایرانی که با هدف ارائه اطلاعات به فعالان این صنعت و کسب اطلاع از ظرفیت‌های صنعت برنامه‌های موبایل برای گسترش در کشور منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد برنامه‌های منتشر شده در سال 95 بیش از هر سال دیگری بوده به طوری که حدود 47 درصد برنامه‌های منتشرشده این بازار در سال 95 منتشر شده اند.

براساس این آمار، تعداد توسعه‌دهندگان جدید فعال در سال 95 کمی کمتر از 7 هزار، در سال 94 حدود 6 هزار و 500 توسعه‌دهنده و در سال 93 حدود 4 هزار توسعه‌دهنده ثبت و گزارش شده‌ است.

منظور از توسعه‌دهنده فعال هر سال تعداد توسعه‌دهنده‌هایی است که در آن سال اولین برنامه خود را منتشر کرده‌اند، با توجه به این آمار مشاهده می‌شود شیب افزایشی توسعه‌دهندگان جدید در سال 95 مانند سال 94 حفظ شده است و حدود 60 درصد از کل توسعه‌دهندگان فعال نخستین برنامه خود را در دو سال اخیر منتشر کرده‌اند. 

در مجموع 10 هزار و 451 تیم توسعه‌دهنده در سال 95 از این بازار برنامه های اندرویدی کسب درآمد داشته‌اند. 

همچنین آمار تعداد برنامه‌های منتشرشده حاکی است که در سال 93 حدود 15 هزار برنامه، در سال 94 حدود 37 هزار برنامه و در سال 95 اندکی بیش از 50 هزار برنامه در این بازار منتشر شده‌اند. 

بنابر این آمار تعداد برنامه‌های منتشرشده در سال 95 بیش از هر سال دیگری بوده است و حدود 47 درصد برنامه‌های منتشرشده این بازار در سال 95 منتشر شدند.

حدود 90 درصد از برنامه‌های فعلی نیز توسط توسعه‌دهندگان ایرانی تولید شده‌اند. 

آ

برنامه‌های منتشر برنامه بازار توسعه‌دهنده منتشرشده توسعه‌دهندگان تعداد گزارش شده‌اند کرده‌اند ایرانی می‌دهد تولید اندرویدی دیگری