برگزیده ها
ورود هر فرد به زندان تبعات و آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت

مازندمجلس: رئیس سازمان زندان‌ها در دومین روز سفر به استان مرکزی با حضور در زندان مرکزی اراک، اندرزگاه ۳۰۰ نفره این مرکز را افتتاح کرد.

مازندمجلس: رئیس سازمان زندان‌ها در دومین روز سفر به استان مرکزی با حضور در زندان مرکزی اراک، اندرزگاه ۳۰۰ نفره این مرکز را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر در آیین افتتاح این ساختمان طی سخنانی گفت: ساخت و توسعه زندان ها هرگز یک ارزش نیست اما با توجه به آسیب‌های اجتماعی در جوامع در راستای تامین امنیت جامعه و ارتقاء استانداردهای موجود این اقدام صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: همیشه در هر جامعه‌ای افرادی هستند که در پی ناامن کردن کشور هستند و ما با ناامن کنندگان امنیت جامعه همیشه برخورد خواهیم کرد.

جهانگیر که در جمع مقامات ارشد اجرایی و قضایی استان سخن می گفت افزود: خوشبختانه با تلاش های مقامات قضایی در این استان شاهد کاهش ۱.۵ درصدی ورودی زندان ها نسبت به سال گذشته هستیم.

 رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه اظهار داشت: این استان با داشتن ۱۳ درصد متهم در مقایسه با میانگین کشوری که میزان متهمین ۲۲ درصد هستند وضعیت خوبی دارد که این مساله نیز نشان‌دهنده عملکرد خوب دستگاه قضایی استان است.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: برای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی نیازمند کاهش جمعیت زندان‌ها هستیم که یکی از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی نیز حبس‌زدایی است.

وی با اشاره به ورود افراد با ماندگاری یک تا چهار روز در زندان ها گفت: همکاران قضایی ما می‌توانند با تدبیر و تمهید لازم از ورود این افراد به زندان‌ها جلوگیری نمایند؛ چراکه ورود هر فرد به زندان تبعات و آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

جهانگیر با اشاره به فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان ها گفت: در حال حاضر ۱۳۰ مهارت فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در زندان‌ها آموزش داده می‌شود که باید زمینه اشتغال آنان در جامعه فراهم شود.

 این مقام ارشد قضایی گفت: در روند اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور به قدر سهم خود مسئولیت دارند و باید برای خروج افراد از چرخه جرم تلاش نمایند.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق آمارها بخش زیادی از زندانیان افراد حاشیه‌نشین هستند که این مساله به عنوان یک پدیده و آسیب اجتماعی باید مورد توجه نهادهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار گیرد.

 رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در پایان سخنان خود زندان را نهادی دانست که علاوه بر اجرای مجازات حبس، با ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی و حمایت از زندانیان و مهارت آموزی به آنان نقش بسزایی در تامین امنیت و سلامت جامعه دارد.

 در ابتدای این مراسم مدیر کل زندان های استان و رئیس کل دادگستری استان طی سخنانی، گزارشی از وضعیت زندان ها و عملکرد قضایی استان ارائه نمودند.

 در پایان این مراسم دکتر جهانگیر به اتفاق استاندار مرکزی و رئیس کل دادگستری استان و سایر مقامات حاضر از بخش های مختلف زندان بازدید و با جمعی از زندانیان به گفتگو پرداخت.

 در مراسم افتتاحیه علاوه بر اندرزگاه جدید، ساختمان چند منظوره یگان حفاظت نیز افتتاح شد.

زندان استان قضایی جهانگیر زندان‌ها افراد جامعه زندانیان اجتماعی مقامات دستگاه امنیت افتتاح آسیب‌های مراسم مرکزی تربیتی اصلاحی فعالیت‌های اشاره سخنان ارائه دادگستری علاوه پایان نهادهای مهارت هستیم سخنانی توسعه ساختمان اندرزگاه تبعات دنبال تامین همیشه وضعیت مساله قضائیه بازرسی ناامن  رئیس عملکرد