برگزیده ها
لزوم نگاه سیستماتیک به صنعت برق

مازندمجلس: سردار جلالی با بیان اینکه در بحث مانور هر سازمانی که بهانه بیاورد یعنی مشکل داشته و آمادگی لازم را برای مواقع مهم ندارد، تاکید کرد: نگاه سیستماتیک به شبکه برق نشان میدهد که یک شبکه مادر است.

مازندمجلس: سردار جلالی با بیان اینکه در بحث مانور هر سازمانی که بهانه بیاورد یعنی مشکل داشته و آمادگی لازم را برای مواقع مهم ندارد، تاکید کرد: نگاه سیستماتیک به شبکه برق نشان میدهد که یک شبکه مادر است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری توانیر؛ ؛ پنجمین رزمایش قطع برق هوشمند در حوزه وزارت نیرو با اعلام آمادگی در 1000 نقطه کشور به منظور حفظ آمادگی در مدیریت بحران با حضور سردار جلالی فرمانده پدافند غیرعامل، ستار محمودی قائم مقام وزارت نیرو و آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیردرمحل دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران برگزار شد.

سردار  جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور هم در ادامه برگزاری این رزمایش گفت: انرژی برق تا وقتی هست کسی قدرش را نمیداند اما به محض قطع شدن متوجه میشویم چه نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: صنعت برق از نظر کارکرد به دو دسته سلولی و سیستمی تقسیم میشود در کارکرد سلولی وابسته به خودش است اما در سیستمی وظیفه کنترل سیستم ها و پشتیبانی از آنها را بر عهده دارد لذا به لحاظ سازماندهی که بعضا شامل شبکه های حوزه سایبری هم میشود، سیستم های زیادی بهم متصل که در اصطلاح به آن سیستم اف سیستم گفته میشود در نتیجه میزان وابستگی اهمیت پیدا میکند و نگاه سیستماتیک به شبکه برق نشان میدهد که یک شبکه مادر است. اگر این شبکه مادر دچار خلل شود روی سیستم های دیگر هم تاثیر میگذارد که ممکن است باعث خسارت های آبشاری یا دومینویی شود.

نگاه سیستماتیک به شبکه برق نشان میدهد که یک شبکه مادر است. اگر این شبکه مادر دچار خلل شود روی سیستم های دیگر هم تاثیر میگذارد که ممکن است باعث خسارت های آبشاری یا دومینویی شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حادثه قطع برق سال گذشته استان خوزستان بیان کرد: این حادثه با هر منشایی نشان داد که وابستگی متقابلی بین همه سیستم ها وجود دارد. موضوع داشتن ژنراتورهای برق بسیار مهم است . نباید اجازه دهیم قطع برق دومینووار باشد این یک وظیفه انقلابی و جدی است.

سردار  جلالی در مورد ضرورت داشتن ژنراتورهای اضطراری تصریح کرد: آماده بودن ژنراتورهای اضطراری برق بر عهده نیروهای بسیج است. در بحث مانور هر سازمانی که بهانه بیاورد یعنی مشکل داشته و آمادگی لازم را برای مواقع مهم ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مانور، برق مرکز هسته ای نطنز را قطع کردیم و نزدیک به 24 ساعت فراموش کرده بودند که شبکه اصلی برق را وصل کنند اما خللی بوجو نیامد و این یعنی آمادگی.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد عدم همکاری برخی سازمان ها برای انجام رزمایش اظهار کرد: در سال پنجم بعد از رزمایش حتما با کسانی که کوتاهی کرده اند باید برخورد شود چرا که اگر در آینده تبعات ناشی از قطعی برق بوجود آید باید سازمان هایی که همکاری نکرده اند به قوه قضاییه معرفی شوند در غیر این صورت وزارت نیرو مقصر شناخته میشود.

سردار جلالی ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل رزمایش های زیادی داشتیم در سازمان صدا و سیما سیگنال های ماهواره ای قطع و سپس به فیبر نوری وصل شد تا بدانیم چقدر در مقابل تحریم های ماهواره ای مقاوم هستیم.

همچنین در وزارت ارتباطات موضوع قطع اینترنت را برای کارآیی شبکه ملی اطلاعات در یک رزمایش مطالبه کردیم. ما باید همیشه آماده باشیم نباید در مواقع حادثه نقطعه ضعف ها را متوجه شویم.

وی ادامه داد: چنین رزمایش هایی می تواند معایب ما را پیدا و رفع کند مخفی کردن اشکالات فایده‌ای ندارد.

 

رزمایش سیستم پدافند ادامه آمادگی جلالی وزارت غیرعامل سیستماتیک میشود حادثه میدهد ندارد ژنراتورهای مواقع مانور سردار ماهواره همکاری دومینویی آبشاری خسارت کردیم گذشته نباید آماده داشتن موضوع میگذارد اضطراری سلولی بهانه بیاورد سازمانی تاکید پنجمین هوشمند سردار  متوجه زیادی وابستگی وظیفه سیستمی کارکرد تاثیر