برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت از ابلاغ نسخه جدید برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی تا پایان آبان ماه خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حمید اکبری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره برنامه ها و اولویت های معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش است که در این راستا در حوزه آموزشی از سال ۹۴، نوشتن برنامه و گرفتن نظر صاحبنظران در حوزه آموزش علوم پزشکی، آغاز و به محض تکمیل، ابلاغ شد و بعداز آن دانشگاهها وارد فاز اجرایی شدند.

اکبری گفت: در ابتدای دولت دوازدهم برنامه آموزشی مورد بازنگری قرار گرفت و آماده ابلاغ است، اما قبل از ابلاغ آن، نشستی با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که در این نشست محورهای مختلف برنامه که ۱۱بسته است مورد بحث قرار می گیرد و بعد از آن تقریبا در پایان آبان ماه نسخه جدید برنامه تحول در آموزش را ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: اثربخشی برنامه ها در حوزه آموزش مانند حوزه های دیگر نیست که نتیجه آن سریع دیده شود، بلکه آموزش پروسه زمان بری است.

قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت با اشاره به اینکه رسیدن به دانشگاه های نسل سوم و چهارم از دیگر اهداف معاونت آموزشی است، تاکید کرد: در دوره جدید، رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها جدی تر دنبال خواهد شد و همچنین تمرکز ما بر ارتقای آموزش عالی خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور در عرصه های بین المللی یکی از اهدافی است که دنبال می شود، چراکه آموزش پزشکی کشورمان پتانسیل و کیفیت خوبی دارد و آمادگی این را دارد که در عرصه های جهانی حضور و بروز پیدا کند.

اکبری با بیان اینکه در بخش تحقیق و پژوهش رتبه و اعتبار بسیار خوبی در دنیا داریم، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده است که داوطلبان خارجی علاقه مند به تحصیل در ایران باشند.

وی گفت: درحال حاضر اعتباربخشی بین المللی دانشگاه ها را نیز آغاز کرده ایم و امیدوارم تعداد بیشتری از دانشگاه های ما از موسساتی که در سطح بین الملل اعتبارسنجی می کنند، اعتبار کسب کنند چراکه این موضوع باعث شناخته شدن دانشگاه های ما در سطح دنیا شده و همچنین جذب دانشجویان خارجی بهتر صورت می گیرد و از سوی دیگر دانشمندان ایرانی نیز می توانند، همکاری های خوبی با سایر کشورها برقرار کنند و در مجموع حوزه سلامت کشور ارتقا پیدا می کند.

قائم مقام معاون آموزشی وزات بهداشت اظهار داشت: در بحث استفاده از روش های آموزشی درصدد هستیم که وابسته به کلاس درس نباشیم و از سیستم های جدید آموزشی از جمله آموزش های آنلاین هم بهره ببریم.

وی اظهار داشت: در مورد تریبت نیروی انسانی بر اخلاق حرفه ای تاکید بسیاری داریم و در این دوره این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

اکبری گفت: در مقوله آموزش های مهارتی و حرفه ای نیز مرکز ملی آموزش های مهارتی را تاسیس کردیم که در این دولت به طور جدی کار عملیاتی و اجرایی آن طی می شود.

وی گفت: در حوزه آزمون ها نیز سازمان سنجش پزشکی را سامان دادیم و ابزارهای لازم را برای اینکه سازمان سنجش مستحکم تری داشته باشیم، فراهم کردیم، به علاوه، در ۱۰ منطقه آمایشی مراکز آزمون را دایر کردیم و این امکان را به وجود آوردیم که آزمون ها را در آن مراکز برگزار کنند و درعین حال در آزمون ها از روش کاغذ و قلم خارج شده و درصدد هستیم تا آزمون ها را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

 

آموزش آموزشی برنامه دانشگاه پزشکی آزمون ابلاغ اکبری اینکه برگزار دنبال خواهیم بهداشت کردیم موضوع داریم اظهار خارجی هستیم مراکز مهارتی اعتبار درصدد معاون چهارم معاونت خبرگزاری پایان سلامت اجرایی المللی همچنین تاکید چراکه