برگزیده ها
ابوالقاسم طالبی با «عروس افغان» اش به آی فیلم می رود
مازندمجلس:
امید روحانی و ابوالقاسم طالبی، پنجشنبه این هفته در برنامه کافه فیلم، به گفت و گو در باره فیلم سینمایی «عروس افغان» می نشینند. شبکه آی‌فیلم که آخر هفته‌ها فیلم سینمایی برای مخاطبانش پخش می‌کند، این هفته فیلم‌ سینمایی «عروس افغان» را برای مخاطبانش در نظر گرفته است.

به گزارش هنرنیوز، این شبکه پنج‌شنبه، جمعه و شنبه شب‌ها به ترتیب برای مخاطبانش در داخل ایران و در آن سوی مرزها یک فیلم سینمایی را از کانال‌های فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، شبکه آی فیلم پنج‌شنبه شب‌ها فیلم سینمایی ایرانی برای مخاطبانش نمایش می‌دهد و پس از آن در برنامه کافه‌فیلم، امیدروحانی با کارگردان اثر به نقد و بررسی اثر می‌پردازند.این هفته میهمان روحانی در استودیوی کافه فیلم، ابوالقاسم طالبی است که در باره فیلمی که از جمله تولیدات شبکه جهانی سحر است، به بحث و تبادل نظر می پردازند.

«عروس افغان‌» به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی، پنج‌شنبه ۱۱ آبان رأس ساعت۲۱:۰۰ روی‌آنتن قرارمی‌گیرد و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهدبود. این فیلم در سال ۱۳۸۲ به تهیه‌کنندگی علیرضا مزینانی تهیه شده‌است.

«عروس افغان» قصه جوان افغانستانی به نام «گل محمد» است که برای تهیه شیربهای دختری که سخت به او دلبسته است، به پاکستان می‌رود و در آنجا به کارهای مختلفی چون روزنامه فروشی، جاروکشی و... مشغول می‌شود. گل محمد زمانی به افغانستان بر می‌گردد که رژیم طالبان عوض شده و به او خبرمی‌دهند که در غیاب او، دختر مورد نظرش ازدواج کرده است، اما... .

حسین یاری، نورا هاشمی، افشین زارعی، گلاب آدینه، محسن حسینی، رضا اسکندری، کاظم محمدی و ... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سینمایی ابوالقاسم مخاطبانش افغان طالبی پنج‌شنبه روحانی نمایش شب‌ها برنامه گزارش